צריכים רופא מקצועי? תמתינו עד שלושה חודשים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים חדשים בדבר הזמן אותו ממתינים אלו שנזקקים לשירותי רופא מקצועי. מחצית מהפונים זוכים לזמן מענה סביר של עד שבועיים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

הזמנתם תור לרופא מקצועי? לפי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמחצית מהפונים לרופא מקצועי המתינו עד שבועיים ממועד ההזמנה ועד לביקור, 24% המתינו בין שבועיים לחודש, 19% המתינו בין חודש לשלושה חודשים ו-5% המתינו יותר משלושה חודשים.

בנוסף עולה כי 82% מהציבור מרוצים מהטיפול בבתי החולים, 85% מרוצים מהיחס של הצוות המטפל ו-94% מרוצים מיחס רופא המשפחה. יחד עם זאת, כמעט מיליון בני אדם קיבלו טיפול או ייעוץ במסגרת רפואה פרטית ב-2015.

הנתונים מצביעים על שיפור משמעותי בזמן ההמתנה לתורים מקצועיים בעשור האחרון כשכאמור מחצית מפונים המתינו רק עד שבועיים לרופא מקצועי.

עוד עולה מהנתונים כי 19%, כמיליון בני 20 ומעלה, השתמשו בשנה האחרונה בשירותי בריאות פרטיים. בחלוקה לפי ערים: 31% מתושבי פתח תקווה; 25% מתושבי תל אביב-יפו; 21% מתושבי חיפה; 21% מתושבי באר שבע; 17% מתושבי ראשון לציון; 14% מתושבי ירושלים.

ביקור בחדרי מיון: 72% מרוצים מהיחס של הצוות הרפואי, 27% לא היו מרוצים או לא היו מרוצים כלל. 61% העריכו את התנאים הפיזיים כתנאים טובים, לעומת 37% שסברו שהתנאים אינם טובים או אינם טובים כלל.

ביקור אצל רופאי הנמשפחה: 94% מרוצים מהיחס של הרופא, 90% מרוצים ממקום המרפאה ו-83% היו מרוצים משעות הקבלה של הרופא המטפל.

15% מהציבור בגיל 20 ומעלה, כ-770 אלף איש, היו מאושפזים בבתי חולים בשנה האחרונה, מהם - 13% מבני ה-20 עד 44 ו-22% מבני ה-65 ומעלה.

לשניים מכל שלושה מבקרים בחדר מיון - 65% הפריע משך ההמתנה בחדר המיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר