האלמנה המוסלמית מהסרטון, מאשימה: "נתניהו סתם מבטיח"

אתמול, בסרטון הפיוס עם המגזר הערבי, הזכיר נתניהו את האלמנה המוסלמית שהתחננה שישליט סדר בכפרים לאחר שבעלה וילדיה נרצחו. כעת היא טוענת: "הוא לא עזר בכלום, סתם מבטיח" (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האלמנה הבוכיה (צילום: מתוך ynet)

בסרטון הוידאו שבו פנה אתמול (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו לערביי ישראל, הוא הזכיר את סיהאם אגברייה, תושבת אום אל-פחם, שבעלה ושני בניה נורו למוות בשנת 2011. "אישה מוסלמית צעירה, שבעלה ובניה נרצחו ונורו למוות באחת הערים הערביות, רעדה והתחננה בפניי ואמרה לי, 'ראש הממשלה, תגדיר את החוק והסדר ביישוב שבו אני חיה'. זה בדיוק מה שאנחנו עושים", הוא אמר. אבל אגברייה עצמה סבורה אחרת. היא טוענת כעת, כי "עד היום אני מקבלת רק הבטחות ומחכה לתוצאות".

בסרטון לא הזכיר נתניהו את אגברייה בשמה. הוא אמר: "לא אשכח את השיחה שקיימתי איתה באחת מוועדות הכנסת. אתמול אישרה הממשלה חקיקה לחיזוק משמעותי של החוק והסדר ביישובים הערביים, הם משוועים לשחרור מעול הפשע והאלימות. החזון שלי הוא שהילדים והילדות הערבים יגדלו בבטחה".

כתב ynet ביקר את אגברייה בביתה באום אל-פחם. אבי המשפחה תאופיק (64) והבנים מחמוד (21) ואחמד (15) נרצחו ב-2011 מירי של רעול פנים שנכנס לביתם. היא הגיעה עד לכנסת, שוחחה עם ראש הממשלה - אבל לדבריה כלום לא קרה.

"בשנת 2012 התקיים דיון בכנסת בעניין האלימות והפשיעה בחברה הערבית", היא מספרת. "באותו יום ישבתי עם ראש הממשלה והוא הבטיח לי שהכול יהיה בסדר בתיק הרצח של בעלי ושני הבנים שלי, אבל לצערי מאז המפגש שהיה ועד היום לא ראיתי כלום", אומרת האלמנה. "כל ההבטחות של ראש הממשלה היו באוויר. הוא לא עזר לי בכלום. גם בשנת 2013 שלחתי מכתב לכנסת וכתבתי בו שאין שום התקדמות. הם ענו לי שהחקירה בתיק הרצח מטופלת. עד היום אני מקבלת רק הבטחות ומחכה לתוצאות. אני לא יודעת מה לעשות".

האלמנה המוסלמית בכנסת ונתניהו נזכר בה, אמש (צילום: ערוץ הכנסת, מתוך ynet)

כזכור, בדיון בכנסת לפני כארבע שנים שעסק בנושא טרור אזרחי בחברה הערבית, שעליו דיבר נתניהו בסרטון, סיפרה אגבריה על חוסר האונים מאז הרצח. היא אמרה כי האיש שהתנקש בחיי בעלה ושני ילדיה עדיין מסתובב חופשי. היא פרצה בבכי ואמרה: "אף פעם לא סגרתי את הדלת של הבית, הרגשתי ביטחון עד שקרה המקרה. מאז אין ביטחון, לא לי ולא לילדיי".

נתניהו השיב לה: "הלב של כולנו נקרע מהסיפור של סיהאם. זה רק מחזק אותי בתחושה שאנחנו יכולים וחייבים לעשות משהו". לפני שנתניהו יצא מהדיון הוא שוב פנה לאגברייה, שוחח עמה וניחם אותה פעם נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר