הסוף למימון הכפול?

מאגר וביקורות: כך "העדה" תילחם בעוקץ התקציבים מהמדינה

העדה החרדית וסאטמר יוצאות למאבק נגד עסקנים שמקבלים מימון לחינוך על "טהרת הקודש" ומנגד גם לוקחים בקומבינה תקציב מהמדינה. "הם לא יוכלו להתלונן שזו מסירה, אנחנו הזהרנו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס (צילום: אבי בלום - א' בליק)

לקראת שנת הלימודים הקרובה, מבקשים בעדה החרדית ובחוגי סאטמר להילחם בתעשיית המאכערים והעסקנים שלוקחים תקציבים מהמדינה למוסדות החינוך שפועלים 'על טהרת הקודש'. הפרשה החלה בעקבות המשבר שנוצר בחוגי סאטמר והעדה החרדית לאחר שנודע כי ראשי מוסד "חכמת לב" קיבלו לכאורה תקציבים כפולים - גם מ"קרן ההצלה" ומתורמים קנאים - וגם ממשרד החינוך.

גורמים בסאטמר אומרים ל"כיכר השבת" כי התופעה החמורה תיפסק בקרוב וכי כבר בתקופה הקרובה הם מתכוונים להקים מאגר עם כל שמות התלמידים הלומדים במוסדות 'על טהרת הקודש', זאת לקראת שנת הלימודים הבאה. בנוסף, יווצר תיאום עם משרד החינוך בכדי לוודא שלא יינתן תקציב עבור תלמידי ותלמידות מוסדות החינוך המדוברים.

יצויין, כי גם "הוועד למשמרת חומתייך" - הממונה מטעם האדמו"ר מהר"א מסאטמר לטפל בפרשת המוסד שבראשותו של אלתר קויפמן שנטען כי קיבל תקציבים מהמדינה - הציע לראשי העדה החרדית להקים מאגר מידע של כל שמות התלמידים והתלמידות ב"חינוך הטהור" שאינו מתבסס על תקציבי המדינה, באמצעותו יוכלו להצליב ולבדוק שאכן אין מימון כפול גם מהמדינה הציונית ולמנוע את הישנותם של מקרים דומים.

העסקנים מתכוונים להשוות בין שמות התלמידים במוסדות שאינם מתוקצבים, כך שאותם מאכערים לא יוכלו לקבל את התקצוב הכפול על התלמידים גם מהממשלה. התוכנית כוללת גם בדיקה תקופתית שתוודא לחלוטין שאין מימון ציוני למוסדות.

לפי גורמים בעדה, שיטת המאכערים פעלה בצורה פשוטה: הם "משכו" את שמותיהם של תלמידי ותלמידות בתי הספר ומוסדות החינוך שעל טהרת הקודש הנמנים על העדה החרדית, ופנו אל משרד החינוך בבקשה לתקצוב עבור אותם תלמידים.

במכתבים שהופצו בתקופה האחרונה למנהלי המוסדות, הם נקראו להגיש את רשימות התלמידים המתחנכים במוסדותיהם בצורה מסודרת, כך שיוכלו להגישם למשרדים הרלוונטיים ובכך למנוע את "גניבת השמות ולקיחת כספים על תלמידים ותלמידות הלומדים במוסדות על טהרת הקודש וחונים על דגל העדה החרדית וקרן הצלה", כפי שנכתב במודעה הרשמית.

העסקנים ב"וועד למשמרת חומתייך" מסבירים כי שליחת המכתבים נועדה למנוע מאותם מאכערים שטענו בעבר כי חשיפת המקרים הללו היא הלשנה ומסירה לשלטונות לשוב על המעשים. "כעת" מסבירים העסקנים, "המודעות התפרסמו מוקדם מאוד כדי להעביר את המסר ולגרום לאותם עסקנים שלא לחזור על מעשיהם".

"באם הם לא ישעו לדרישות העדה, הרי שהם יוכלו לבוא בטענות רק אל עצמם", אומרים גורמי החינוך ויוזמי התוכנית החדשה בחוגי סאטמר ובהעדה החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר