עשרה נערים או שלושים נערות - את מי להציל קודם?

"יש לו אפשרות לפתוח את המדרשיה לעשרה צעירים מתחזקים, או לפתוח מדרשיה לשלושים נערות מתחזקות, מה עדיף לקרב עשרה נערים, או שלושים נערות?" נשאל הרב זילברשטיין, מה השיב? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב זילברשטיין (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

שאלה מעניינת הגיעה השבוע לשולחנו של חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בדבר רכז פעילות לקירוב רחוקים שיש לו תקציב לפתיחת מדרשיה בשכונה שתושביה עדיין אינם שומרים תורה ומצוות.

"יש לו אפשרות לפתוח את המדרשיה לעשרה צעירים מתחזקים, או לפתוח מדרשיה לשלושים נערות מתחזקות, מה עדיף לקרב עשרה נערים, או שלושים נערות?" נשאל.

רבי יצחק זילברשטיין השיב: "לכאורה אילו היו שניהם שווים במספר, דהיינו הצלת עשרה נערים, מול הצלת עשר נערות, היה צריך להציל את הנערים, וכמבואר בהוריות האיש קודם לאשה להחיות ולהשיב אבידה, כי הוא חייב במצוות, משא"כ אשה. ואולי הוא הדין הצלתם הרוחנית קודמת, שכשיצילו את הנערים יקיימו יותר מצוות, מאשר כשיצילו את הנערות".

"שאלתי שאלה זו את גיסי מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, והתחבט רבות בשאלה זו, ולבסוף אמר שעדיף להציל את הנערות ולא משום שמספרן מרובה יותר אלא משום שבמצבן הנוכחי הן תקלה לרבים שנכשלים בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר