מטוס ה-F35 ביצע לראשונה טיסת ניסוי בארה"ב

מטוס החמקן ה"אדיר" ביצע את טיסת הניסוי בדרום ארה"ב כחלק מהליך מסירתו לחיל האוויר. המטוס יקיים טיסות ניסוי נוספות במקביל לאימון טייסים ישראלים בסימולטורים עד להגעתו ארצה (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתוך אתר לוקהיד מרטין)

ישראל קיבלה לפני כחודש את מטוס החמקן החדש שלה ה-F35 – "האדיר" בטקס חגיגי שנערך בטקסס ואתמול (ג') הוא ביצע טיסת ניסוי ראשונה

הטיסה התקיימה כחלק מהליך מסירתו לידיים ישראליות מהממשל האמריקני, שלמעשה אחראי למטוס עד הטסתו לישראל באמצע חודש דצמבר. בתקופה הקרובה יעבור האדיר טיסות ניסוי נוספות לבדוק את מערכותיו באופן פעיל, כשבמקביל ייערך אימון ההסבה לטייסים הישראלים הראשונים של טייסת הקרב החדשה בסימולטורים מיוחדים.

החברה האמריקאית שייצרה את המטוס "לוקהיד מרטין" אמורה למסור את המטוס השני שנמצא בשלבי ייצור במפעל הסמוך לדאלאס ובסך הכל תכלול הטייסת הראשונה 19 מטוסים.

בחודש שעבר, כאמור, נערך טקס הגלילה החגיגי של חשיפת המטוס במפעלי חברת לוקהיד מרטין בפורט וורת', טקסס. "מדינת ישראל גאה להיות הראשונה באזורנו לקבל ולהפעיל את המטוס", אמר בטקס שר הביטחון אביגדור ליברמן. "זה המטוס המתקדם ביותר בעולם והבחירה הטובה ביותר של ראשי מערכת הביטחון לשמירה על העליונות האווירית. ברור וידוע לנו ולשכנותינו שה-F-35 יצור הרתעה ויגביר את יכולותינו המבצעיות לאורך זמן רב. המטוס יאפשר להגן על ישראל מאיומים מתפתחים באזור. זוהי אבן דרך חשובה נוספת עם שותפנו האסטרטגיים. זה לא סוד שיש לנו לעיתים מחלוקות עם ארה"ב ברמות הפוליטיות אבל כשזה מגיע לביטחון ישראל אנו נהנים מתמיכה ושיתוף פעולה חזק".

המטוס החדש משלב יכולת חמקנות מתקדמת עם חתימת מכ"ם נמוכה בשילוב עם יכולת טיסה מהירה, שרידות, היתוך מידע מלא ממגוון חיישנים, פעילויות מופעלות-רשת ותמיכה מתמשכת ומתקדמת.

מדינת ישראל רכשה 33 מטוסי F-35 מדגם A, להמראה ונחיתה שגרתיות במסלולי המראה סטנדרטיים (CTOL) באמצעות עסקת מכירה צבאית (FMS) למדינה זרה של הממשל האמריקני. העלות הכוללת של העסקה כמעט 6 מיליארד דולר.

למרות ההתלהבות הפומבית של מערכת הביטחון ישנה ביקורת רבה על העסקה שלדעת מומחים רבים אינה שווה את הכסף שהושקע בה. עד עתה בקרבות אוויר מדומים שנערכו הביס המטוס הישן והטוב ה-16 F את המטוס החדש על אף העלות האדירה שלו (למעלה מ-160 מיליון דולר לכל מטוס). בישראל מקווים שעם הזמן המטוס ישופר והוא יעמוד בסטנדרטים הנדרשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר