המחדל בצרפת

המחבל היה במעצר בית ממנו יצא כדי לרצוח

ביקורת חריפה נגד הממשל. עאדל קרמיש היה מוכר על ידי השלטונות הצרפתיים ואף הוחזק במעצר בית חלקי. הוא ניצל את ההקלות כדי לצאת ולערוף את ראשו של הכומר בן ה-86 (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מקום הפיגוע בנורמנדי (צילום: מתוך ה-Sunday World)

המחדל בצרפת: עאדל קרמיש, אחד המחבלים שהחזיק אתמול בבני ערובה בכנסיה בנורמנדי ושיסף את גרונו של כומר בן 86, היה מוכר לרשויות הביטחון במדינה ואף הוחזק במעצר בית. אתמול ניצל הרוצח פרצה במעצר הבית שבו היה נתון כדי לצאת למתקפת הטרור ביחד עם עמיתו, שזהותו עדיין לא פורסמה.

חבר משפחתו של המחבל, סיפר שקרמיש גדל בשיכון בסנט-אטיין-דו-רוברי. לדבריו, למחבל הצעיר מהכנסייה הייתה אחות רופאה בעיר ואחר. אמם היא מרצה באקדמיה. עוד סיפר השכן שמשפחתו של קרמיש פנתה בעבר לרשויות הצרפתיות בנוגע להקצנתו הדתית כדי למנוע ממנו לנסוע לסוריה. בשנה שעברה הוא ניסה להגיע לסוריה דרך טורקיה, אולם נעצר וגורש לצרפת.

בצרפת הוא ישב בכלא ועם שחרורו בתחילת השנה הוא שב לבית משפחתו בנורמנדי והרשויות חייבו אותו ללכת עם אזיק אלקטרוני כדי לעקוב אחר תנועותיו. הוא היה רשאי לצאת מהבית בין 08:30 ל-12:30 מדי יום ובאותן שעות היה יכול לכבות את האזיק האלקטרוני ולצאת החוצה ולהסתובב ללא כל פיקוח. מתקפת הטרור שבה נטל חלק אירעה בסביבות השעה 09:00.

בינתיים מנסים בצרפת להתמודד עם גל הטרור שמכה בהם. נשיא צרפת פרנסואה הולנד הבטיח אמש (ג') לנצח את המלחמה שמנהלת ארצו נגד הטרור. בנאום טלוויזיוני שנשא לאומה הצרפתית אמר הולנד כי "לתקוף כנסייה, לרצוח כומר זה לחלל את הרפובליקה".

מתקפת הטרור אתמול היא רק אחת מבין כמה שפקדו את צרפת ב-18 החודשים האחרונים, ובמדינה מותחים ביקורת קשה על הנשיא הולנד ועל שר הפנים שלו ברנאר קזנוב שלא מצליחים למצוא תשובה לטרור האסלאמי. הולנד אמר שצרפת מנהלת מלחמה בטרור ובדאעש וקרא לאזרחי ארצו להישאר מאוחד ולא לפנות זה נגד זה. "מה שהטרוריסטים רוצים זה לפלג אותנו, להפריד בינינו, להקים אותנו זה על זה".

הנשיא מסר שצרפת נקטה יותר אמצעי אבטחה יותר מאי פעם בעת המודרנית, אבל התעקש שלא ירחיק לכת ויגביל חירויות אדם ויבצע פשרות בדמוקרטיה. "אנחנו ננצח את המלחמה הזו", הוא הבטיח. "המלחמה תהיה ארוכה. המטרה של הטרוריסטים היא הדמוקרטיה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר