סופו של רוצח

שלב אחר שלב: כך חוסל המחבל שרצח את הרב מיכאל מרק

במבצע מורכב ששילב מודיעין ופעילות צבאית ענפה נכנס הלילה צה"ל לעיירה צוריף שם לכד וחיסל בסופו של דבר את המחבל שרצח את הרב מיכאל מרק הי"ד בכביש 60 • צפו בתיעוד (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

מבצע חשיפת חוליית הטרור שרצחה את מנהל ישיבת ההסדר בעתניאל הרב מיכאל (מיכי) מרק הי"ד הבשיל אמש (שלישי) כאשר התקבל בשב"כ מידע מודיעיני ודאי וסופי על דירת המסתור של הרוצח מוחמד פקיה (29) בצוריף.

לוחמי ימ"מ ודובדבן נכנסו לכפר שבגזרת חברון, כיתרו את הבית וכרזו למחבל לצאת. לוחמי גדוד חרוב מחטיבת כפיר שהעניקו את המעטפת לפעולה בשטח, התמודדו בינתיים בכפר עם מאות פלסטינים שהתפרעו ויידו אבנים לעבר הכוחות, ומנעו מהם להתקרב לבית המחבל.

לוחמי ימ"מ היו אלו שכיתרו את בית המחבל וירו עליו ובמקביל לוחמי דובדבן פשטו על בתי הסייענים הסמוכים.

המחבל סירב לצאת מהמבנה, והחל לירות לעבר הכוחות מחלון הדירה כשהם משיבים אש. פלסטינית מבוגרת, ככל הנראה סבתו, יצאה מהבית כשהיא פצועה מרסיסים באופן קל.

הריסת הבית (צילום: דובר צה"ל)

הכוחות, בפיקודו של מפקד המבצע, מפקד חטיבת עציון אלוף משנה רומאן גופמן, החלו בנוהל "סיר לחץ" איטי ויסודי על הבית: תחילה ירו לעבר קירות המבנה ושיגרו כמה רימוני "סיימון" המשמשים לפריצת דלתות. כאשר ראו שהמחבל מתבצר וממשיך מעת לעת בירי, שיגרו לוחמי ימ"מ לעבר המבנה טיל נ"ט אחד וחמש רקטות מטאדור.

רק כעבור כמה שעות, שבמהלכן המחבל עדיין לא יצא מהבית, עברו לאמצעי הכבד ביותר: באגר הנדסי (טרקטור) שהחל להחריב את המבנה על יושבו. לפנות בוקר הכוחות סרקו את המבנה ההרוס, שם אותרה גופת המחבל ולצדה אפוד מצויד ברימוני רסס, רובה קלצ'ניקוב ומחסניות. בסביבות השעה 6:00 בבוקר יצאו הכוחות מהכפר ללא נפגעים בקרב החיילים, ולפי צה"ל, פלסטינית אחת נפצעה קל.

מדובר היה במחבל מוכר לכוחות הביטחון. מוחמד פקיה נכלא בעבר בשל פעילותו בג'יהאד האיסלאמי, שבמסגרתה תכנן פיגועים יחד עם נוספים. במהלך מאסרו עבר לשורות חמאס.

בית המחבל ההרוס (צילום: דובר צה"ל)

לפני שבועיים, ב-12 ביולי, פשטו כוחות גדולים מאוד של צה"ל ויחידות מיוחדות על העיירה דורא דרומית לחברון. הכוחות ביצעו חיפושים נרחבים בחלקים מסוימים בעיירה כולל בביתו של מוחמד עמאירה, פעיל מנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית שהיה הנהג בחוליית הירי שביצעה את הפיגוע נגד משפחת מרק. הכוחות הגדולים פשטו על ביתו של עמאירה שנעצר כמה ימים קודם לכן וביצעו בו חיפושים וכן בוואדיות שנמצאות באזור לא רחוק מביתו. במהלך המבצע הגדול והחריג התפתחו עימותים עם צעירים בכפר והכוחות נאלצו לנהל את החיפושים ולדכא במקביל את העימותים. בתום שעות ארוכות של מבצע יצאו הכוחות מדורא.

במהלך חקירת עמאירה בשב"כ הוסגרו הנשק והרכב שבאמצעותם בוצע הפיגוע. אחיו של פקיה, סהיב, נעצר והודה בחקירתו כי סייע למוחמד פקיה להסתתר ולהחביא אמצעי לחימה שהיה ברשותו של מוחמד פקיה. במקביל נעצר בן דודם של האחים, מועאז פקיה, שמסר בחקירתו כי סייע בהלנתו של מוחמד פקיה בימים שלאחר הפיגוע. כמו כן, נעצרו לחקירה קרובי משפחה נוספים אשר סייעו למוחמד פקיה להסתתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר