תופעה חמורה

העבריינות השתלטה על קבר הרשב"י: "מתפללים הוכו קשות"

אירוע חמור התרחש במהלך השבת בציון הרשב"י במירון. מתפללים הותקפו באלימות ובאיומים על ידי עבריינים. ח"כ אייכלר: "כבר לפני עשור המדינה הקציבה כסף להקמת תחנת משטרה במירון" (בארץ)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
מתפללים בציון הרשב"י. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

מקרה מזעזע שהתרחש במתחם ציונו הקדוש של הרשב"י חושף תופעת עבריינות שהשתלטה על ההר ומתחם הקבר ואוזלת ידה של המשטרה והממונים מטעם הרשויות: קבוצת אברכים ששהו במירון בשבת האחרונה (פנחס) ובראשם רבנים ודיינים, הותקפו באלימות קשה על ידי קבוצת עבריינים, שדרשו מהמתפללים לעזוב את המקום באמצע קריאת התורה של תפילת שחרית בבוקרו של יום השבת.

ר' משה שכטר, אחד המתפללים, פנה לאחר השבת במכתב שנשלח, לכל הגורמים הרלוונטיים ובראשם חברי הכנסת ושרים הוא מתאר את אשר קרה כפי שסיפר באזני "כיכר השבת".

"במכתב זה אני רוצה להביע מחאה וזעזוע ושאט נפש", הוא פותח את מכתבו, "אני הח"מ שהיתי בשבת האחרונה -פרשת פנחס- בצילו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי במירון, יחד עם קבוצת אברכים ובראשם רבנים ודיינים".

"בתפילת שחרית בשבת בעת שקראנו בתורה בהיכלי השטיבלעך שבמרפסת הכהנים נכנסו לתוכה קבוצת עבריינים חובשי כיפות והורו לנו לצאת כי הם הולכים לישון פה כעת, ובעת שהערנו להם כי אנו נמצאים כעת באמצע קריאת התורה התחילו לגדף את התורה ואת לומדיה ותוך כדי התחילו להרביץ לנו מכות רצח עד כדי זוב דם. הם אף איימו עלינו מספר פעמים כי ידקרו אותנו עם סכין וירצחו אותנו", מתאר שטרן את רגעי האימה.

"בלית ברירה ברחנו להיכל השני עם הספר תורה והם רדפו אותנו גם שם ודחפו את הספר תורה וביזו אותה באמצע קריאתה ובנוסף לזה גם דחפו ואיימו על אחד מחשובי האדמו"רים שליט"א שהתפלל איתנו", הוא מספר ומוסיף, "נאלצנו להפסיק באמצע קריאת התורה ולהמשיך בקריאתה במקום בו התאכסנו, זאת מחשש שירדפו אותנו שוב".

אם חשבנו כי מדובר במקרה בודד כי רק הפריעו להם לישון, שטרן מוסיף כי: "בזה לא תם חוצפתם, במשך הצהריים כשחזרנו לציון הקדוש הפריעו אותם עבריינים לתפילות ולאמירת תהילים בתוך הציון הקדוש".

השומרים מפחדים

המתפללים קיוו כי השומרים המוצבים במקום יוכלו להשליט סדר אך התבדו, "בעת שהעבריינים נתנו לנו מכות הלכנו לקרוא לשומרים המוצבים בכניסה למתחם והם אמרו שהם מפחדים מהם הזמינו את המשטרה שבוששה מלהגיע. במוצאי השבת שוב התגוששו העבריינים ועוררו מהומות אולם הפעם היעד שלהם היו השומרים עצמם", מספר שטרן.

בסיום המכתב אותו שלח הוא פונה ומבקש את עזרת כל הגורמים. "אנו מבקשים ממכם נציגי הציבור אנא אל תעמדו מנגד ובשוויון נפש הביעו את מחאתכם ובקשו מכל הנוגעים בדבר לטפל בעניין בדחיפות כי אנו שמענו בשבת זו כי זה חוזר על עצמו בכל שבת וזה יגרום לבסוף לרצח ואז כבר יהיה מאוחר".

בשולי המכתב מציין הכותב את נושא סגירת המקווה הגדול בקרבת הציון ונאלצים ללכת מרחק רב עד למקווה שנמצא בקצה השני של היישוב במרחק של כחצי שעה הליכה.

גם הרב יוסף חיים בולטון, תושב מירון ותיק ומוכר מספר ל"כיכר השבת" כי בתקופה האחרונה מתחוללת במירון התנהלות אותה הוא מגדיר כ"עולם תחתון ממש שמהלך אימים על תושבים ומבקרים".

"יש כאן משפחה שמנסה להשתלט פעם אחר פעם על שטחים במירון שלא בדרך המקובלת. ביום חמישי שעבר הם קיבלו צו מניעה על אחד מהשטחים שניסו להשתלט עליו בדרך לא ישרה מה שהביא להתפרעות עבריינית ומירון נהפכה להיות מקום לעבריינים" אומר בולטון שקורא לשר הביטחון פנים להתערב באופן מידי ולהפעיל את נקודת המשטרה שנמצאת במקום בכדי להרחיק את העבריינים שנמצאים בציון ובאזור.

כזכור, לפני כשבועיים הוצת רכב ה'גי'פ' היוקרתי של יושב ראש וועד היישוב במירון, מרדכי הלפרין, הרכב נשרף ויצא מכלל שימוש. במקביל כתובות נאצה ואיומים נכתבו על גבי אוטובוס נטוש החונה באזור. בכתובת נכתב "מרדכי הלפרין אתה מת בקרוב. הלפרין שלב הבא שורפים אותך".

בעקבות ההצתה והאיומים פתחה המשטרה בחקירה. מרדכי הלפרין אמר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי גורמים עבריינים מנסים לסחוט אותו והם אלו ששרפו את רכבו.

הלפרין טען כי "יש משפחת פשע שמנסה להשתלט על כמה דירות וקרקע ביישוב מירון ואנחנו לא נותנים להם לקנות, כשהם רואים שאין להם סיכוי אז הם מנסים לפנות לדרכי פשע, לסחוט ולהפחיד אותי" הלפרין מצהיר כי "זה לא יילך להם הם לא יצליחו לשנות את אורח החיים של הישוב אנחנו נעמוד בפרץ".

"חלק מהעבריינים מצטיירים כאנשים "קדושים ומקובלים" ונראים כחרדים", אומר בולטון שמציין כי בימים אלה מוגברת האבטחה באזור גם על ידי המשטרה וגם בידי חברה פרטית.

בעקבות המכתב של שטרן שכאמור נשלח לכל הנוגעים בדבר, העלה השבוע (יום ג') ח"כ ישראל אייכלר יו"ר הועדה לפניות הציבור שהתכנסה לדיון מקיף יחד עם כל הגופים והגורמים הקשורים להילולת הרשב"י במירון במטרה להפיק לקחים מהאירוע השנה ולהיערך לקראת ההילולא בשנה הבאה.

מיד בפתיחת הדיון העלה יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר את נושא העבריינות שהשתלטה על המתחם וסיפר על המקרה המזעזע שהתרחש במקום בשבת האחרונה: "קיבלתי מכתב מזעזע על קבוצת אברכים שהייתה במירון והתפללה שם, קבוצת עבריינים פרצה למקום והכו אותם עד זוב דם בטענה כי הם מבקשים לישון שם. קיללו תוך חילול הקודש וספר התורה והמשיכו להפריע לתפילות גם אחר הצהריים. כשקראו לשומרים אמרו ש"הם מפחדים מהעבריינים".

עוד הוסיף: "כבר לפני עשור המדינה הקציבה כסף להקמת תחנת משטרה במירון. אם זה היה קורה בכותל תוך דקות היו מטפלים בזה, אבל במירון זה לא קורה. זה מטרד מתמשך במשך שנים".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בחצי שנה האחרונה נקודת המשטרה במירון מאוישת מידי יום לרבות סופי שבוע על ידי שני שוטרים ובמשך שתי משמרות עד לשעה 01:00. באשר לטענות בנושא אירוע כלשהו שלטענתך התרחש בשבת ,איש לא פנה אל השוטרים. במידה וישנו חשש כלשהו בנושא הפרת הסדר הציבורי או חשש עתידי כלשהו של המתפללים אנו קוראים להם להגיע מיד אל תחנת המשטרה ולהגיש תלונה והנושא יטופל במלוא החומרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר