מרמור בשכונות החרדיות

הספרדים בי-ם מופלים? דרעי ל'כיכר': "לא נשלים עם המצב"

תושבים ספרדים בירושלים התלוננו בפני סגן ראש העיר צביקה כהן יו"ר ש"ס השר דרעי כי הם מופלים לרעה בשל שליטה של עסקנים במנהלים. דרעי ל"כיכר השבת": "שמעתי טענות קשות, מרמור, זה נורא ואיום" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בשכונת שמואל הנביא, הבוקר (באדיבות המצלם)

תושבים ספרדיים בשכונות החרדיות בירושלים, זועמים וטוענים - עיריית ירושלים מזניחה אותנו. אחת השכונות המרכזיות, בה ניתן למצוא תלונות רבות, היא שכונת שמואל הנביא. תושבי השכונה טוענים כי עסקנים מהציבור הליטאי והחסידי השתלטו על המנהל הקהילתי והם, הציבור הספרדי, מופלה לרעה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין במרכז הטענות, אפלייה לרעה של הציבור הספרדי בבתי הכנסת, מוסדות החינוך וגני הילדים. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וסגן ראש העיר צביקה כהן שמעו על הטענות הקשות. דרעי קבע עם עסקני השכונה שיגיע לסיור בכדי ללמוד את הנושא ולהביא לשינוי המצב.

הבוקר (רביעי) הגיע השר דרעי לסיור בשכונה יחד עם צביקה כהן, סיור שבמרכזו פרויקט הקייטנות המסובסדות על ידי משרד הפריפריה שבראשותו, במהלך הסיור ניגשו אליו ואל סגן ראש העיר צביקה כהן עסקני השכונה הספרדים והעלו בפניו את הבעיות הקשות מהם הם סובלים.

"העירייה לקחה גן ילדים ומביאה אותו לציבור האשכנזי משכונת מעלות דפנה", טענו העסקנים.

בין היתר שמע דרעי מהנציגים כי המנהלת נשלטת על ידי קבוצת עסקנים שכולם מקושרים בדרך זו אחרת, והם - הציבור הספרדי - נשאר בלא כלום.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר השר דרעי כי "שמעתי טענות קשות, אמרתי גם לניר ברקת שאי אפשר להשלים עם כזה מצב. צריך להרים את המקום. זה נורא ואיום, שמעתי את המרמור של התושבים הספרדים".

בתוך כך - כאמור - דרעי הגיע לבקר 2000 בנות חרדיות בגיל חובה שהגיעו לבלות בפארק במסגרת פרוייקט הקייטנות המסובסדות על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה שבראשותו. דרעי סייר יחד עם סגנו משולם נהרי, ראש העיר ניר ברקת וסגנו צביקה כהן.

במהלך הסיור נרשמה סולחה בין דרעי לברקת, לאחר תקופת של מתיחות בין השניים.

דרעי אמר לאחר הסיור כי "סבסוד קייטנות לילדים מהפריפריה החברתית, הנגב והגליל זה אחד הפרוייקטים שהכי ריגשו אותי. גם בערים הגדולות יש משפחות שזקוקות לעזרה וזה מה שעשינו. לסייע למשפחות רבות, חלק מהם משפחות שלא חלמו כלל לשלוח את הילדים לקייטנות, זה דבר שמעניק לי סיפוק אדיר.

"נהניתי לראות היום אלפי בנות שנהנו ממתקני הפארק חינם אין כסף ובהמשך היום יגיעו מאות ילדים נוספים להנות בחינם במתקני הפארק. איחלתי לבנוות היום שיהנו אך הכי חשוב שישמרו על עצמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר