הבחירות בארה"ב

אובמה: הרוסים מתערבים בבחירות לנשיאות בארה"ב

הנשיא האמריקאי רמז על קשר נסתר בין המועמד הרפובליקני לבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ לבין הרוסים ומנהיגם פוטין וטען כי הרוסים פרסמו מיילים סודיים של הדמוקרטים כדי לסייע לו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הלילה (רביעי) כי ייתכן שרוסיה מנסה להשפיע על הבחירות לנשיאות, זאת לאחר הדלפת המיילים של ועידת המפלגה הדמוקרטית שמיוחסת בידי מומחי מחשב ממוסקבה.

"הכל אפשרי", אמר אובמה בראיון לרשת NBC. לדבריו, הבולשת הפדרלית (FBI) חוקרת את שחרורם של יותר מ-19 אלף תכתובות מייל בידי אתר ההדלפות הבינלאומי "ויקיליקס". המיילים חשפו כי ראשי המפלגה היו מוטים לטובתה של הילרי קלינטון, שנבחרה הלילה רשמית לייצג את המפלגה בבחירות לנשיאות וניסו לפגוע בסיכוייו של המועמד המוביל השני, ברני סנדרס.

"אני יודע שהמומחים מייחסים זאת לרוסים", אמר הנשיא. "מה שאנחנו יודעים הוא שהרוסים פורצים למערכות שלנו, לא רק למערכות הממשלתיות שלנו, אלא גם למערכות פרטיות". הדלפת המיילים הובילה את חברת הקונגרס דבי שוורצמן שולץ לפרוש מתפקידה כיו"ר הוועידה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית.

אובמה אמר כי הוא אינו יכול להגיד מפורשות מה המניע מאחורי ההדלפות, אולם ציין כי "מה שאני כן יודע הוא שדונלד טראמפ הביע את הערצתו לוולדימיר פוטין". המועמד הרפובליקני שיבח לא פעם את נשיא רוסיה, שאותו כינה "מנהיג חזק".

כמובן שרמיזה זו של אובמה היא עקיצה אישית נגד המועמד הרפובליקני שאכן מצהיר בכל מקום כי הוא מתכוון להשיב לאמריקה את כוחה וחוזקתה שאבדו בימי שלטונו של אובמה.

המילארדר הסוער אמר בשבוע שעבר בריאיון לניו יורק טיימס כי אם ייבחר כנשיא, נאט"ו עשויה שלא להגן באופן אוטומטי על המדינות הבלטיות שהיו בעבר חלק מברית המועצות וחוששות מהתוקפנות של מוסקבה. "אני חושב שטראמפ מקבל סיקור אוהד ברוסיה", טען הנשיא אובמה ורמז לכך שטראמפ עומד מאחורי ההדלפה הרוסית שפגעה בדמוקרטים.

בקרמלין שבו ודחו היום את ההאשמות הללו וטענו כי מדובר ב"סיפורי סבתא" שבודים פוליטיקאים אמריקנים. "מוסקבה משתדלת שלא להתבטא בצורה ישירה או עקיפה כהתערבות בהליך בחירות", אמר הדובר דימיטרי פסקוב במסיבת עיתונאים שבה ענה לשאלות עיתונאים. לדבריו, "זה מזכיר לי חברה שבה כל אחד מספר לשני סיפורי אימה ואז הם מתחילים להיות מפוחדים מהסיפורים של עצמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר