צרפת בהלם

חברו של הכומר: "לתקוף אדם דתי, זה לתקוף את הסובלנות והאהבה"

צרפת עדיין בפאניקה לאחר הפיגוע האכזרי בו שוסף גרונו של כומר קשיש בידי מחבלי דאעש. ממשלת צרפת הורתה היום בישיבת חירום להציף את הרחובות בעשרות אלפי אנשי כוחות הביטחון (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכוחות בכניסה לכנסייה (צילום: מתוך ה-Sunday World)

יממה לאחר הפיגוע שבוצע על ידי דאעש בכנסיה בנורמנדי שבצפון צרפת, בו נערף באכזריות ראשו של כומר ישיש ונפצעה נזירה באורח אנוש, קיימה היום (רביעי) ממשלת צרפת ישיבת חירום במהלכה דנו בצעדים נגד הטרור בהמשכו של הקיץ הנוכחי והתיירות הצפויה במדינה בעקבות ארוע הספורט הגדול בעולם, יורו 2016, שיתקיים בה.

שר הפנים הצרפתי, ברנרד קזנב, הוגיע בהתאם להחלטת ממשלה בנושא, כי 4,000 חיילים נוספים יוצבו בפריז ו-6,000 חיילים בפרברים. בכל רחבי המדינה יוצבו כ-23,500 חיילי מילואים ושוטרים, בסך הכל.

אם היה נראה, כי החודשים האחרונים הרגילו את האירופים בכלל ואת צרפת בפרט לארועי טרור חוזרים ונשנים, הרי שמתברר כי מפלס הפאניקה ביבשת האנינה נמצא בנסיקה מתמדת, והניסיון להשרות שלווה מדומה ברחבי צרפת בעזרת כוחות שיטור וצבא חסרי תקדים בהיקפם - רק מוכיח זאת.

בנורמנדי ספדו היום לכומר בן ה-86, ז'אק האמל, שנרצח באכזריות רבה בפיגוע. אחד מידידיו אמר לכלי התקשורת: "פגיעה בכומר זו פגיעה באנושות - והייתי אומר את אותם דברים אם היו הורגים אדם מדת אחרת, רבי או אימאם. לתקוף אדם דתי, זה לתקוף את מסרי האהבה הסובלנות והשלום", אמר בכאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר