הרב שטרנבוך נשאל: מותר לתמוך במועמד שדעותיו סותרות את התורה?

"יהודים באמריקה שואלים אם מותר להצביע בבחירות לארה"ב עבור אדם שדעותיו האישיות בענייני נישואין נוגדות לדעת תורה?" נשאל הרב שטרנבוך והשיב: אין בעיה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שטרנבוך (Flash90)

בשעות הלילה המאוחרות (שעון ישראל), קיים ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך שידור חי מביתו בירושלים, בו השיב לשאלות שנשלחו אליו מארה"ב במסגרת דינר של "כולל שומרי החומות". בין השאלות, הייתה גם השאלה כיצד להתייחס למועמד גוי לנשיאות שדעותיו נוגדות דעת תורה.

"יהודים באמריקה שואלים, האם מותר להצביע בבחירות לארה"ב עבור אדם שדעותיו האישיות בענייני נישואין וכדו' נוגדת לדעת תורה?" נשאל הראב"ד, והשיב: "לא מעניין אותנו איך הוא מתנהג בחייו הפרטיים, ובין כך גם כל הגויים בחזקת אותו דבר, מעניין אותנו רק איך הוא מתנהג ליהודים".

עוד נשאל הרב שטרנבוך: "יהודים בארה"ב שיש להם גם שם לועזי בשפת הגויים, האם מותר להם להשתמש בשמם הלועזי?" והשיב: "זה אמנם מעלה להשתמש בשם יהודי וכמו שנאמר בגמ' על מעלת "לא שינו את שמם", אבל אין איסור בדבר".

הרב שטרנבוך נשאל גם בנושאים נוספים, כמו האם מותר לצלם או להסריט מישהו ברחוב נגד רצונו, וענה כי "אין בזה איסור גזל אבל אין לעשות כן משום שאסור לצער יהודי".

"אבא שמבייש את בנו ומכלימו האם הבן צריך לשתוק?" נשאל הראב"ד על ידי משתתף נוסף באירוע וענה: "יש מצוות כיבוד אב ואם לשתוק, זה ניסיון משמים, בגמ' מבואר על גוי שהכלימו אביו והוא שתק וזכה לשכר רב".

"איך צריך להסביר לילדים שיש בורא לעולם, האם בצורה פשוטה או בדרך של הוכחות ופילוסופיה?" שאל משתתף אחר, והרב ענה: "באמונה פשוטה. החסיד יעב"ץ כבר הביא שהרבה מאלו שאמונם היתה בנויה רק על הוכחות פילוסופיות לא עמדו בניסיון והמירו דתם בשעת גזירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר