לקראת כתב אישום

הרב ברלנד ישוחרר למעצר בית? התנאי: "מפקחים ראויים"

הרב אליעזר ברלנד, מנהיגה של "שובו בנים" החשוד במעשים חמורים, ישוחרר למעצר בית בתנאי שהפיקוח עליו יהיה על ידי אנשים שאינם בעלי רקע פלילי. השחרור יעוכב עד מחר בכדי לאפשר למשטרה לערער על ההחלטה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: ויקטור מזוז)

בית המשפט הורה היום (רביעי) לשחרר למעצר בית את הרב אליעזר ברלנד, מנהיגה של "שובו בנים" החשוד במעשים חמורים. בין התנאים לשחרורו של הרב ברלנד למעצר בית - שהפיקוח עליו ייעשה על ידי אנשים שאינם בעלי רקע פלילי. המשטרה הגישה בקשה לעיכוב ביצוע בכדי לאפשר לה לערער על ההחלטה. בעקבות כך, השחרור יעוכב והרב ברלנד ישאר במעצר ב-24 השעות הקרובות.

במסגרת הדיון בבית משפט השלום הראשון לציון, הגישה היחידה הארצית של משטרת ישראל שמנהלת את החקירה בעניינו של הרב החשוד הצהרה על כוונת פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום בעבירות המיוחסות לו. תיק החקירה מנוהל על ידי היחידה הארצית של משטרת ישראל ומלווה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

הרב ברלנד (מתחת לטלית) בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)

הרב ברלנד עצמו דיבר במשך דקות ארוכות בדיון, כשבאולם נכחו רק צוות ההגנה וצוות התביעה. לאחר מכן, הורה לכל החסידים שהתגודדו מחוץ לאולם בית המשפט לחזור לבתיהם, ובתוך זמן קצר הרחבה התרוקנה ממעריציו.

אמש נחשפה בערוץ 2 הקלטה בה נשמע הרב ברלנד מודה במעשים חמורים מאלו שיוחסו לו בבקשת ההסגרה, אולם בפני הפרקליטות קיים קושי להאשים אותו בעבירות בהן הוא מודה, מאחר וכתב האישום חייב להיות תואם למפורט בבקשת ההסגרה.

הרב ברלנד מוסגר לישראל, בשבוע שעבר (ynet)

חסידיו של הרב ברלנד טענו בתחילה כי מדובר בהקלטה מזוייפת, אולם לאחר מכן שינו את גרסתם וטענו כי היא הוצאה ממנו בכוח לפני כארבע שנים. עורכת דינו אמרה כי "מדובר בעוד סיפור בדים, פרי מדרשם של מתנגדיו של הרב, העושים כל מאמץ אפשרי על מנת לגרום למעצרו ולהכפשת שמו, ביניהם בני משפחה. לו היה בסיפור שמץ של אמת היתה אותה אישה מגישה תלונה במשטרה על אונס. וגם אז לא ניתן היה להוסיף זאת לאשמות נגדו בשל גדר צו ההסגרה. מדובר במעשיה נוספת שמטרתה להצדיק מעצר שווא בתיק שלא מצדיק מעצר של יום אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר