מעקב כיכר השבת

נציג החברה קדישא נבהל והודיע לרב העיר: מצפים להוראותיך

"הפיל הלבן", מבנה הקבורה הענקי והשומם שבלב הר המנוחות, מראה סימני חיים: בכיר בחברה קדישא הגיע לרב העיר עם תכנית לפתרון הבעיה, והצהיר - "אנו מצפים לפסיקתך". מעקב (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המבנה שיפתור את מצוקת הקבורה (צילום: כיכר השבת)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על העיכוב התמוה בתחילת פעילותו של הבנין היקר שנועד ל'קבורה רוויה' בהר המנוחות שבירושלים, חלה התפתחות משמעותית בפרשה: ל"כיכר השבת" נודע, כי חבר בהתאגדות החברה קדישא 'העדה הספרדית' הגיע ביממה האחרונה ללשכת הגר"ש עמאר, רבה של ירושלים, והניח על שולחנו תוכניות עם פתרונות הלכתיים. "אנו מצפים להוראותיך", הוא אמר.

כזכור, שלשום נחשף כאן הרקע לעיכוב בהכשרה הסופית של בנין הקבורה: הניסיון לרמות את רבה הספרדי של ירושלים, הגר"ש עמאר, במהלך סיור הלכתי שהוא ערך במקום, על ידי סמנכ"ל החברה קדישא המדוברת שמסר לו נתונים שגויים - לטענת אנשי הרב - באשר לתנאים ההלכתיים שהיה הכרח לקובעם באופן מסויים בבניית המקום.

הרב עמאר, בתגובה, הטיח בו: 'אם היית אומר לי את האמת, אולי הייתי מנסה לראות כיצד ניתן להכשיר את הבנין ליעדו, אבל עכשיו ששיקרת - איבדתי את האמון בך', וקטע את הסיור שנועד לקדם את תחילת פעילותו של המבנה היקר והנצרך כל כך.

מנגד, גורמים בכירים בהנהלת 'העדה הספרדית ששוחחו עם "כיכר השבת" הציגו טיעונים חלוקים לחלוטין על אלו של אנשי הרב עמאר, ובעיקר - את חוות הדעת ההלכתית של הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף שמכשירה את המקום על אף ליקויים כאלו ואחרים שהתגלו בו. כמו כן, הם הצהירו ברורות: "איננו זקוקים לאישור הרב עמאר מבחינה הלכתית או חוקית. אנו מסתפקים באישורו של הרב יצחק יוסף".

כעת, כאמור, מיהר בימים האחרונים חבר בהתאגדות 'העדה הספרדית' לחלות את פניו של הרב עמאר ולהניח לפניו תוכניות עם פתרונות הלכתיים אפשריים, כשהוא מצהיר על ציפייתו להוראות רבה של ירושלים.

ככל הנראה, התוכניות הללו יבחנו בימים הקרובים על ידי הגר"ש עמאר שיחליט לגבי כשרותן ההלכתית והיתכנות ביצוען בפועל - ואולי בכך יושם קץ לסחבת הבלתי נגמרת סביב תפקודו של הבנין היקר, שאמור להקל משמעותית על המצוקה הקשה שבחסר הקריטי במקומות הקבורה בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר