בדרך לכתב אישום

הרב ברלנד מדבר: "פרסמו שאני השטן הבינלאומי, אז ברחתי"

הרב החשוד תיאר את מסע הימלטותו בשנים האחרונות ואת הכסף הגדול שיכל לעשות על הדרך. במקביל, תיארו חוקרים ופרקליטים בתיק החמור את האיומים על חייהם מצד חלק מחסידיו (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב ברלנד (צילום: שמואל דריי)

לחקירה נגד מנהיג "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד, בחשד לעבירות תקיפה חמורות התווספה היום לראשונה גרסה פומבית של החשוד בעצמו. במהלך הדיון היום (רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, ניסה הרב ברלנד לטעון: "כל הזמן רציתי לבוא לכאן, אבל רציתי שיבדקו את העובדות". וכך הוא תיאר את שנותיו האחרונות בהן שוב ושוב חצה גבולות ויבשות לכאורה בהימלטות מתישה מפני החוק: "הקמתי כמה ישיבות בשלוש השנים שלא הייתי בארץ. נסענו למיאמי להקים ישיבה, אחר כך הוזמנו לליל הסדר בשוויץ, ואחר כך הוזמנו על ידי אדם בשם הלפרין להקים ישיבה במרקש - עד שפרסמו בכל העיתונים במרוקו, צרפת, הולנד וגרמניה שאני מסוכן".

"במרוקו", סיפר הרב ברלנד, "פרסמו תמונה ששום ילדה לא תצא לרחובות כי יש כאן 'השטן הבינלאומי'. בגלל זה ברחתי ממרוקו. נשיאת הפדרציות היהודיות בכל מרוקו ביקשה שאעזוב, ואז אני נסעתי. קיבלתי אנשי מכרות זהב בזימבבואה. אמרו שאקיים שם תפילות ואקבל 10% מכל מכרה. הייתי נחשב שם. גם שם נכתב ש'השטן הגיע וכל הילדות בסכנת אונס וגם כל הנשים הנשואות'. זה היה במשך שבועיים עד שהתבקשתי לעזוב את זימבבואה. משם נסעתי ליוהנסבורג, לפני שנתיים. גם שם כתבו בעיתונות שמסתובב שם 'השטן מספר אחת'. אחר כך רציתי לצאת לרוסיה. לא הייתה טיסה ישירה אז טסנו דרך אמסטרדם. הולנד הייתה רק תחנת מעבר. בט"ז באלול המטוס נחת, הביאו לי כיסא גלגלים ואז לקחו לי את הדרכון ואמרו שאני עצור".

הרב ברלנד בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)

מנהיג 'שובו בנים' המשיל לגולל את חוויותיו: "לאחר ששוחררתי ממעצר בהולנד, נזרקתי מכל בתי המלון בעקבות הפרסומים נגדי. בסופו של דבר, קיבלה אותו בעלת מלון ניצולת שואה, אבל גם הפרסומים עליי נמשכו. אחרי שמחת תורה פרסמו שהגעתי לפוצץ מסגדים. פרסמו בכל עיתוני המוסלמים שצריך לפגוע בי. הייתה לי דירה פרטית מחוץ למלון וירו גם עליה וגם על האוטו שלי".

ובאותו עניין - כבר ארבע שנים מתנהל התיק, אבל נראה שמבחינתה של פקד תמר ליטמן, חברה בצוות החוקרים המשטרתי, נשברו היום שיאים חדשים. היא פנתה לעבר השופט עמי קובו ואמרה: "אני מאויימת כל העת על ידי כמה מחסידי הנידון (הרב ברלנד. ק.ר.) אני הולכת היום לבית שלי בחשש. הפרצוף שלי ושל החוקרת השניה מזוהה לצערי באופן כזה שאני ממש חוששת. זה אמיתי לחלוטין".

"לא הגעתי בליווי כזאת אבטחה לבית המשפט אף פעם במהלך שנות עבודתי", היא תיארה נרגשות. ואכן, את החוקרות בתיק מלווה צוות אבטחה משטרתי מתוגבר שלא ניתן לפספס בשל חריגותו.

הרב ברלנד מוסגר לישראל, בשבוע שעבר (ynet)

גם הפרקליט המלווה, מטעם הפרקליטות, בתיק החמור מאובטח בימים באחרונים בשל איומים חוזרים ונשנים על חייו.

כזכור, מוקדם יותר הורה בית המשפט לשחרר למעצר בית את הרב ברלנד, מנהיג "שובו בנים", כשבין התנאים לכך - שהפיקוח עליו ייעשה על ידי אנשים שאינם בעלי רקע פלילי. אך בעקבות בקשת המשטרה ל'עיכוב ביצוע' בכדי לאפשר לה לערער על ההחלטה - החליט השופט לעכב את השחרור יעוכב והרב ברלנד ישאר במעצר ב-24 השעות הקרובות.

אתמול נחשפה בערוץ 2 הקלטה בה נשמע הרב ברלנד מודה במעשים חמורים מאלו שיוחסו לו בבקשת ההסגרה, אולם בפני הפרקליטות קיים קושי להאשים אותו בעבירות בהן הוא מודה, מאחר וכתב האישום חייב להיות תואם למפורט בבקשת ההסגרה.

תחילה טענו חסידיו של הרב ברלנד כי מדובר בהקלטה מזוייפת, אולם לאחר מכן שינו את גרסתם וטענו כי היא הוצאה ממנו בכוח לפני כארבע שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר