בעוד כחודש על המדפים: תחליפי חלב לתינוקות מחלב עזים

מוצרי מטרנה וסימילאק, תחליפי חלב אם שעשויים מחלב פרה או סויה, יגלו בקרוב על המדפים לצידם תחליפים מבית חברה הולנדית המיוצרים מחלב עזים, הבריא יותר. בכל מקרה - חלב אם הכי בריא (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בעוד כחודש, בספטמבר הקרוב, יחל שיווקו בישראל של 'קבריטה' - מותג תרכובת המזון לתינוקות מבית חברת היפרוקה ההולנדית. הפורמולה הזו לתינוקות מבוססת על חלב עזים. כמו למטרנה וסימילאק, המותגים השולטים כעת בשוק תחליפי החלב, גם 'קבריטה' מציעה שלושה שלבים שונים במוצריה, בהתאם לגיל הפעוט.

מוצרי חברת היפרוקה שייכים לקבוצת מחלבות גדולות, המייצרות רכיבי חלב עזים ופרות בשלושה מפעלים ברחבי הולנד. החברה היא ותיקה ביותר וקיימת כבר כ-120 שנה ויש לה ניסיון של קרוב ל-80 שנה בייצור תרכובות מזון לתינוקות. רבע מהחלב שהיא אוספת מהמחלבות מיועד לפורמולות שהיא מייצרת מחלב פרה ומחלב עזים.

לאכזבת הצרכנים הישראלים, המחירים של 'קבריטה' בארץ צפויים להיות די גבוהים ולעלות הרבה יותר ממטרנה וסימילאק. ההסבר לכך הוא, כי פרה מייצרת 35 ליטר ביום ועז מייצרת עשירית מהכמות - 3.5 ליטר ביום, ובפרט בהתחשב בעובדה שנדרשים שמונה קילו חלב כדי לייצר קילו בודד של אבקת תחליף.

מענין לציין, כי בעולם המערבי יש טרנד בריאותי חזק מאוד שמעודד צריכת חלב עזים ומוצרי חלב עזים, אף שמדובר עדיין בקטגוריה הפונה לחלק די קטן מהאוכלוסיה הצורך דווקא מוצרי בריאות, ובדרך כלל גם יכול לשלם יותר עבורם. בארץ, מתכוין משרד האוצר להסדיר מחדש את ענף חלב העיזים והוא הציע לאחרונה רפורמה - אליה מתנגדים בהתאחדות מגדלי הצאן - שעשויה להוביל לירידת מחירים בשיעור של 30-40 אחוז.

אחת הסיבות לטרנד העכשווי הזה, היא הסלידה המתפשטת מתחליפי חלב תעשייתיים, משום שהם מכילים חומרים סינתטיים וסוכר תירס, והרתיעה מתחליפי חלב מבוססי סויה המהונדסים גנטית, לפחות בארה"ב.

כדאי לדעת: חלב עזים יותר קל לעיכול מחלב פרה. גם לאנשים שאינם אלרגיים לחלב פרה, יש לפעמים רגישות במערכת העיכול לגביו. לעומתו, חלב עזים הוא עדין יותר ולא מעורר רגישות דומה. עם זאת, תרכובת מזון לתינוקות שמבוססת על חלב עזים לא מתאימה לתינוקות הרגישים ללקטוז, ויתכן שהיא גם לא מתאימה לתינוקות שאלרגיים לחלב פרה.

הנתונים שאינם שנויים במחלוקת הם, שבחלב עזים יש 13 אחוז יותר סידן מבחלב פרה, 25 אחוז יותר ויטמין B-6, יש בו 47 אחוז יותר ויטמין A - לעומת חלב פרה. מנגד, חלב פרה מכיל פי 5 ויטמין B-12 ופי 10 חומצה פולית מאשר חלב עזים. עקב כך שני אלה - ויטמין B-12 וחומצה פולית - מוספים במכוון למזון תינוקות המבוסס על חלב עזים.

כתבת ynet שמפרסם את הסקירה הזו מדגישה, כי כמובן שאין לתת לפעוט מתחת לגיל שנה חלב פרה או חלב עזים - שאינם פורמולה. גם לא חלב שקדים או חלב סויה. זה עלול לגרום לתת זונה, אנמיה ובעיות במעיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר