עשרות אלפי אריזות יושמדו

זיהום וחיידקים התגלו בקורנפלקס של 'תלמה', הייצור נעצר

חברת יונילוור עצרה את הייצור של מוצרי הקורנפלקס והדליפקאן של חברת תלמה שבבעלותה בשל זיהום וחיידקים שהתגלו במפעל הייצור. עשרות אלפי אריזות יושמדו, צפוי מחסור במדפים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, וצילום מסך)

קורנפלקס זה בריא? בחברת יונילוור שמחזיקה ביצרנית הקורנפלקס המובילה בישראל - תלמה מנסים למכור לנו כבר שנים את "הקורנפלקס של האלופים" ש"מועשר בוויטמינים" וכדומה, אך השבוע מתברר כי החברה נאלצה להסיר את המוצר מהמדפים בשל זיהום שהתגלה בפס הייצור של ה'קורנפלקס' ו'דליפקאן', היצרנית 'יוניליוור', נאלצה לסגור את המפעל ולשלוח עשרות אלפי קופסאות קורנפלקס להשמדה.

את המחסור הראשוני על המדפים הרגישו לקוחות כבר אתמול ושלשום, אולם עד אמש לא פרסמה 'יוניליוור' שום הודעה רשמית שתסביר לאן נעלם הקורנפלקס למרות פניות התקשורת אליה.

רק לאחר לחץ כבד שהופעל עליה ובעקבות הנחיה מפורשת של משרד הבריאות, נאלצה החברה להודות במה שהתרחש במפעל הדגנים שלה בערד: "בעקבות פניות שקיבלנו מהתקשורת ומאחר ונוצרה אי בהירות, ברצוננו להבהיר כי במסגרת בקרת האיכות העצמית של החברה נמצא זיהום משני באחד מקווי היצור במפעל הדגנים שגרם לאי עמידה של מספר לא גדול של מוצרים בדרישות המיקרוביאליות המחמירות של חברתנו, ולכן החלטנו ביוזמתנו שלא לשווק את המוצרים הללו".

לטענת החברה, הזיהום התגלה במהלך בדיקות בקרת איכות קבועות המתבצעות בכל פס ייצור מדי כמה שעות. זו הסיבה ש"יוניליוור" טוענת שקופסאות הקורנפלקס שנמצאות על המדפים ברשתות השיווק, ובעיקר אלו שכבר אצלכם בבית על המדף, בטוחות לגמרי לשימוש ללא כל חשש.

בתגובת החברה לידיעות אחרונות שחשף את הסיפור לראשונה כבר אמש נאמר כי החברה אינה מתכוונת לאסוף את המוצרים שכבר נמצאים על המדפים או בבתי הלקוחות: "אין איסוף מהמדפים והצרכנים לא מתבקשים להחזיר לחברה את הקופסאות שכבר קנו".

על פי הדיווח, משרד הבריאות התערב במשבר ויפקח כעת על הליך ההשמדה של המוצרים המזוהמים, שגורמים בחברה אומדים בעשרות אלפים, ועל הטיהור של פס הייצור. עובד בחברה סיפר אמש ל-ynet כי "ממה שאנחנו יודעים מדובר על כמויות ענק. ממדרים את כולנו ולא מספרים לנו את כל הפרטים".

בחברה מעריכים כי הליך הטיהור יימשך ימים אחדים ולאחריו יחזור המפעל בערד לשגרה, והמוצרים יחזרו למדפים האם הלקוחות עדיין יתלהבו לקחת אותם? לחברה רק נותר לקוות כי הזיכרון הישראלי הקצר בליווי מבצע מכירות אפקטיבי במיוחד ימחק את הפרשיה המביכה.

מיונילוור נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "אנו ביוניליוור מבקשים להבהיר כי כל מוצרי החברה ללא יוצא מן הכלל, לרבות כל דגני הבוקר של תלמה, בטוחים לחלוטין לשימוש ואין כל חשש בצריכתם.

מפעל תלמה בערד מייצר בתפוקה מלאה, ובקרוב נשלים את החוסרים שנוצרו.

במסגרת בקרת האיכות העצמית המחמירה של החברה במפעל, נמצאה חריגה מיקרו ביולוגית בשל זיהום משני באחד מקווי האריזה, ומנענו מיידית את שיווק ואספקת המוצרים לשוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר