האזינו לראיון

לפיד, אתה שונא חרדים? "לא. מוכן להיבדק בפוליגרף"

לאחר סרטון ההסתה השקרי נגד החרדים ולימודי הליבה, מצהיר יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כי הוא מוכן להיבדק בפוליגרף בכדי להוכיח שאינו שונא חרדים. והאם אביו טומי רווה ממנו נחת? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד מנסה שוב להתקרב - ללא הצלחה מרשימה - לציבור החרדי ולהציג עצמו כמי שאינו שונא חרדים וזאת פחות משבוע מאז הפיץ את סרטון השנאה כנגד הציבור החרדי.

בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'מהדורת הבוקר' ברדיו 'קול חי' אמר לפיד כי "את התשדיר הזה עשו החברה הצעירים שלנו, ובאו ואמרו לי שהמון חברה נפגעים מזה, אז אמרתי להם: אל תפיצו את זה, נעמדתי בכנסת מול המצלמות ואמרתי שזה טעות".

איך יכול להיות שתשדיר כזה מתפרסם ללא אישורו של יו"ר מפלגה?

"אתה חושב שאני כותב תשדירים? אני לא יכול לומר לך יותר מזה, אמרתי לא להפיץ את זה".

מדף הפייסבוק זה ירד?

"אם חשוב לך אני מוכן להוריד את זה".

בהמשך התייחס לפיד לעצם נושא חוק הליב"ה ואמר: "אין פה דיון ענייני, אומרים 'אנחנו נוריד את כל החוקים של יש עתיד', ואם הם טובים? אתה יודע כמה צעירים חרדים פנו אלינו בימים האחרונים? הרי, הגאון מוילנא היה גאון במתמטיקה, איך יכול להיות שמי שמאמין בתורה מתנגד להשכלה?".

על הטענות כי יש לו שנאה לציבור החרדי אמר יו"ר 'יש עתיד': "אסור להתווכח על שום נושא במדינת ישראל מבלי שתואשם בשנאה, אשמח ללמוד, תסביר לי, איך יכול להיות בעיה שממשלת ישראל אומרת 'אנחנו נשלם רק למי שלומד ליבה. האם לא סביר שמי שמקבל מהמדינה שקל יצטרך ללמוד ליבה?".

לדבריו: "האם בכל פעם שיש ויכוח עקרוני הפתרון הוא לצעוק 'שונאים אותנו'? תשאל את משולם נהרי מי נתן לו הכי הרבה כסף לנוער חרדי?".

לפיד המשיך ונסה לשכנע שאין לו שנאה למגזר: "אני ואתה מכירים את החיים האמיתיים, הרי גם אם אחזור בתשובה ואעבור לגור ברחבת הכותל ואתפלל 6 תפילות ביום – לא יהיו חרדים שיצביעו לי, ועדיין אני בא ואומר את מה שאני אומר. אני מעריך את החרדים שלפחות אצלם הוויכוח אידאולוגי ולא כמו הממשלה".

אביך טומי רווה ממך נחת?

"אפילו בתלמוד כתבו שלא לדבר על המתים, אבא שלי היה אתאיסט, אבל אני מאמין בקדוש ברוך הוא, ובשונה מאחרים, מלבד הדרישה שהחרדים ילמדו ליבה – דרשתי שבבתי הספר ילמדו גם תנ"ך ויהדות".

בסיום הראיון שאל לביא את לפיד האם יהיה מוכן לעבור בדיקת פוליגרף בכדי לבדוק האם יש לו שנאה כלפי החרדים והשיב: "תביא פוליגרף לשידור ותבדוק אם אני שונא או לא, אני לא שונא אף יהודי בעולם, לא כל מי שחושב אחרת הוא שונא אותם. אבל תביא גם את ליצמן לפוליגרף".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר