יותר מ־40 אלף דולר

המיליונר החרדי שהסתבך מימן סוויטה מפוארת לזוג נתניהו

איש העסקים החרדי מוריי הברפלד מסובך לאחר שנשחד בעבירות של הונאה ושוחד, כעת מתברר כי בשנת 2000 אירח את בני הזוג נתניהו בסוויטה מפוארת במנהטן בעלות של 40 אלף דולר (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מוריי הוברפלד (צילום: מתוך "lostmessiahdotcom")

בימים אלו מסובך איש העסקים החרדי מוריי הברפלד בחקירת הונאה בקרן גידור בשווי 1.3 מיליארד דולר שהייתה בבעלותו, זאת לצד חשדות כי היה מעורב בפרשת שוחד כאשר על פי החשד העביר 60 אלף דולר לידי ראש איגוד השוטרים בניו־יורק, נורמן סיברוק כשבתמורה לכך השקיע סיברוק 20 מיליון דולר מכספי קרן הפנסיה של האיגוד לקרן הגידור שהוברפלד היה מבעליה האשמה שמוכחשת על ידו.

הבוקר (חמישי) חושף העיתון 'ידיעות אחרונות' את הקשר בין ראש ממשלה בנימין נתניהו לבין הוברפלד שנחשב לאחד מגדולי התורמים לעולם הישיבות בארץ ובחו"ל.

על פי המידע המפורסם, שילם הברפלד בחודש אוגוסט בשנת 2000 יותר מ־40 אלף דולר עבור אירוחם של בנימין ושרה נתניהו במלון סנט ריג'ס המפואר במנהטן.

מהמסמכים עולה כי באוגוסט 2000, כשנה לאחר תום כהונת נתניהו הראשונה, הזמין הברפלד את בנימין ושרה נתניהו לחתונה משפחתית. הוא שיכן אותם בסוויטה 1103 במלון, ושילם על האירוח 42,020 דולר לשבעה לילות.

מבדיקה עם המלון שנערכה אמש עולה כי עלות סוויטה זו עומדת כיום על 36 אלף דולר, ללילה אחד. הסכום כלל תשלום עבור הסוויטה; תשלום עבור החדר הצמוד שבו התארח שומר הראש של נתניהו; שירות חדרים בזמן השהייה בחדר; כיבוד, הזמנות למסעדות בניו יורק כגון "ריינבו רום" שעל הגג של מרכז רוקפלר; כרטיסים לאופרה אאידה; שיחות טלפון בינלאומיות רובן לישראל ועוד.

יצויין כי הברפלד נמנה בהמשך גם על רשימת התורמים לנתניהו בשנת 2007.

מטעמו של נתניהו נמסר ל'ידיעות אחרונות' גי "האירוח על ידי מר הברפלד היה כשמר נתניהו היה אזרח פרטי. מר הברפלד תרם לפריימריז של נתניהו בשנת 2007 על פי החוק. מר נתניהו לא השקיע בקרן הגידור של הברפלד, לא ישירות ולא בעקיפין. מאז שנת 2009 אין למר נתניהו ידיעה במה משקיעה הנאמנות העיוורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר