המשטרה: תסירו את לוחית הרישוי, היא מסייעת למחבלים

שלטי "קונה רכבים לפירוק" הפכו למחזה שכיח בצמתים, כשברבים מהמקרים - הרכבים הללו מגיעים למשחטות ברשות. כעת המשטרה מבקשת: תסירו את לוחית הרישוי, היא מסייעת למחבלים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רכב המחבל מהפיגוע בגוש עציון (צילום: אבא ריצ'מן, מד"א)

זוהי תופעה נפוצה: לא מעט מבעלי הרכבים בארץ שרוצים לקבל מעט כסף עבור הרכב הישן שלהם שכבר אינו כשיר לנסיעה וממנו הם מעוניינים להיפטר, מוסרים אותו לפירוק - כשהלוחית עם מספרי הרישוי עדיין עליו.

מי מאיתנו שלא מרמה את עצמו יודע, כי חלק מכלי הרכב המיועדים לפירוק מגיעים בסוף אל משחטות בשטחי הרשות הפלסטינית, ושם 'משמישים' אותם בחזרה ומוכרים אותם תמורת כמה אלפי שקלים. בסלנג הפלסטיני, מכונה רכב כזה - 'משטובה', מחוק, כשהכוונה היא שמספר הרישוי מחוק ואין חשש להשתמש ברכב.

שוטרי התנועה של משטרת מחוז ש"י מתמודדים עם התופעה בשנים האחרונות, בדרך כלל בעבירות תנועה, והנתונים מצביעים על תופעה שהולכת ומתפשטת: ב-2014 נתפסו 600 "משטובות", ב-2015 המספר עלה לאלף וב-2016 נתפסו עד כה 900 מכוניות כאלו. 700 מהן רק במרחב חברון. אלא שבגל הטרור האחרון זה כבר הופך לבעיה קריטית.

כזכור, לפני חצי שנה אירע פיגוע ירי בגוש עציון ונרצחו בו עזרא שוורץ ויעקב דון הי"ד ועוד אזרח פלסטיני. המחבל פתח באש מתוך רכב עם לוחית זיהוי ישראלית כשהיה בפקק בצומת, ובהמשך התברר כי מדובר ב...'משטובה' המדוברת. גם לפני ארבעה חודשים אירע פיגוע דריסה כפול בכניסה לקריית ארבע באמצעות 'משטובה', כאשר פלסטינים דרסו תושבים שעמדו בטרמפיאדה. כך גם בחודש שעבר אירע פיגוע דריסה באותו המקום כשמחבלת נכנסה עם רכבה ברכב ישראלי, ורכבה היה עם לוחיות צהובות והתגלה כ'משטובה', ולפני שלושה שבועות בגוש עציון רכב 'משטובה' בו נהג מחבל התנגש ברכב צבאי וגרם לפציעתם של שלושה חיילים.

הפיגוע בגוש עציון. המחבל נהג ב'משטובה' (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

גורם בכיר באגף התנועה במחוז ש"י מסביר: "המפגע הבודד רוכש את ה'משטובה' בזול יחסית ויש לו כמה יתרונות. מלבד המחיר הנמוך לרכב יש לוחית זיהוי צהובה שלא מעוררת חשד בנסיעה סמוך ליישובים יהודיים. בנוסף, על-פי המספר אי-אפשר להגיע למי שמכר את הרכב אלא רק לבעליו בישראל, כי הרכב אינו רשום בשום מקום". עקב כך, מדגישים גורמים במשטרה, יש להקפיד להסיר כל סממן של מספר לוחית הרישוי מהרכב הישן, לפני שנפטרים ממנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר