"השם מצלם אותי 24/7"

סיור ברחובות תל אביב עם חסידי ברסלב • צפו

הבדרן החילוני דודו באוכנר הצטרף למספר חסידי ברסלב בערב שגרתי ברחובות תל אביב, רקד איתם ברחובות וניסה להבין מה הם מחפשים בלב עירנ חילונית כמו תל אביב • צפו בווידאו (מעניין)

(באדיבות ערוץ 20)

הבדרן החילוני דודו באוכנר הצטרף למספר חסידי ברסלב בערב שגרתי ברחובות תל אביב. תומר אברהם, חסיד ברסלב הסביר לו: "הברסלבים התחילו לפני 200 שנים וזה רק הולך ומתגבר. לפני 20-30 שנה התחילו להפיץ בצורה חזקה ומאז זה סוחף את העולם".

באוכנר שאל על הסלוגן המוכר של חברי החסידות, "נ, נח, נחמן מאומן" ואברהם הסביר כי כך כתב רבם בפתק. הם אינם יודעים מדוע בחר לכתוב את שמו כך אבל נרמז בדברים האחרונים שכתב כי בעתיד יהיה שיר עם המילים הללו שיאחד ויקרב את כל עם ישראל.

הברסלבים והחבר החדש עצרו במקומות שונים בתל אביב, יצאו מהואן ורקדו עם העוברים והשבים: "ברחובות נמצאים אנשים שאתה לא מוצא אותם באולם שמחות, שאולי לא הזמינו אותם לחתונה", הסביר ירון. "אולי הם במשבר, בעצבות, אולי מישהו שתפסת בדיוק כשזרקו אותו מהבית".

משה סיפר כי הוא לא מתייחס לתגובות של אנשים שרואים אותו ברחוב: "אני יודע שהשם מצלם אותי 24/7 וכשאני הולך לעולם האמת אני רוצה לדעת שעשיתי את העולם צבעוני יותר, טוב יותר, זה מה שמעניין אותי".

באוכנר: "אתה בתור בן אדם דתי, מה אתה עושה פה בעיר חילונית, בתל אביב? מה אתה מוצא במקום הזה?".

אברהם: "רבנו לימד אותנו להסתכל בדברים הטובים שיש בבן אדם ולהאמין שמזה הוא יכול להגיע עד השמים. תל אביב זה המקום הכי מרתק שיש, יש לך פה הכל".

"העיר העברית הראשונה", משדר מקדים עם יורם ארבל לקראת משחק הכדורגל של מכבי תל אביב מול פאנדורי - הערב בשעה 20:30 בערוץ 20. משחק הכדורגל יחל בשעה 21:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר