הרב הסביר לחיילים: למה באוטובוס הנשים יושבות מאחורה

הרב שהוזמן לצה"ל להרצות על ימי בין המצרים, מצא את ההזדמנות לפרוס את דעתו לגבי הדרת נשים ולהסביר למה נשים צריכות לשבת בחלק האחורי של האוטובוס והגברים לא יכולים לשבת שם (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קו מהדרין. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

חיילים וקצינים באחת מיחידות המודיעין האיכותיות ביותר, יחידת העילית 9900, חויבו להשתתף בהרצאה בתכנים דתיים, שעסקה בנושא של קירוב לבבות נוכח ימי בין המיצרים. החיילים מצידם לא התלוננו על כך שחייבו אותם להשתתף, זהו הנוהל הצבאי וכך גם מחויבים בדרך כלל חיילים דתיים להשתתף בטקסים עם שירת נשים.

הבעיה מבחינת החיילים החילונים התחילה בתוכן הדברים שהשמיע הרב המרצה: "ההפרדה של נשים וגברים באוטובוסים אינה הדרת נשים, ההיפך - לנשים יש מחשבות טובות על גברים ולכן הן יכולות לראות את הגברים מלפניהם, ואילו הפוך זה בעייתי מבחינת הגברים", אמר הרב.

"צריך לזכור, הוסיף הרב, "כי הדרת נשים החלה דווקא בגלל שילוב חיילות בבה"ד 1, ובעיקר בשל שירת נשים בבסיס שחיילים חרדים לא יכולים לעמוד בה". כמה מן הנוכחים במקום הגישו תלונות לאגף כח אדם בצה"ל - המרכז את נושא התודעה היהודית - בשל הרצאה זו.

מצה"ל נמסר לגלי צה"ל שהביא את הידיעה, כי אלוף טופולנסקי הורה על ביצוע תחקיר מקיף בנושא, על מנת לבחון האם הדברים נאמרו, ועד תום התחקיר לא יורשה הרב להרצות שוב בפני חיילי צה"ל. בתום הבדיקה יוחלט בנוגע להמשך הופעותיו של הרב בצבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר