בין הזמנים של בני הישיבות | הרב ישראל גליס

השבת מברכים את חודש מנחם אב. אצל רבים ברכת החודש מלווה בתקווה שבעוד שבועיים לא נתחיל את צום תשעה באב. אך יש רבים שימים אלו הם ימי תכנון החופש של אחרי צום החורבן (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
ריקודים במירון. אילוסטרציה (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

השבת מברכים את חודש מנחם אב. אצל רבים ברכת החודש מלווה בתקווה שבמוצאי שבת בעוד שבועיים לא נתחיל את צום תשעה באב ותבוא הגאולה. יש רבים שימים אלו הם ימי תכנון החופש של אחרי צום החורבן.

הורים לבני ישיבות ובנות סמינרים מורטים את שערות ראשם לאן יצאו בני משפחתם בימים שלאחר תשעה באב.

לאיזה ואדי או נחל הם יבחרו השנה ללכת או לשם שינוי הם יצטרפו למחנה קיץ של "בתיה" או "בני תורה" של הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, או אולי סתם לצאת לקיטנות המיוחדות של 'עזר מציון' או פעילות מבורכת של ישיבות בין הזמנים של 'יד לאחים'.

גם אני כאחד האבות שהיו לו בנים בישיבות, וכל פעם שהתקרבנו לימי בין הזמנים הלב דפק לאן הם יוצאים הפעם, לטיול אופניים מסביב לכנרת או לואדי דבוריה או מפלי התנור ועוד. ברוך השם זכיתי והם עשו חסד במסגרת קייטנת עזר מציון.

אין ספק שצריך לתת לבני התורה חופשת בין הזמנים, כך החליטו ראשי ישיבות בדורות הקודמים.

בדורינו, רבים מחפשים פתרון לתקופת בין הזמנים. אחד מהם הוא הרב שמעון שניצר שכבר למעלה מעשור הוא טורח למלא את זמנם של בני ישיבות לפחות לאחר צאת השבת של שני שבתות בין הזמנים פרשת 'ואתחנן' ו'עקב', שמיד בצאת השבת בחצר רשב"י במירון מתחילה סעודת מלווה מלכה עם מיטב המאכלים ותזמורת שמנגנת מצאת השבת עד אור הבוקר.

השנה האירוע ישודרג, רבנים יופיעו בפני בני התורה עם דברי חיזוק להכנה לקראת אלול והימים הנוראים, זמן החורף ועוד.

בשנים עברו השתתפו במהלך הלילה אלפי בני תורה והורים רבים התקשרו להודות על היוזמה אבל דא עקא הציבור הולך וגדל מדי שנה ומרחבי הצפון נוהרים בני תורה למסיבת מלווה מלכה וצריך להעביר את הסעודה והשמחה לרחבה יותר גדולה.

למותר לציין שהרב שמעון שניצר לקח על עצמו את היוזמה ולא נהנה מתקציבי ממשלתי אלא הכל בתמיכת אנשים פרטיים שרואים את הפעילות הזאת כעוגן הצלה לעולם התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר