דיון במחדלי ל"ג בעומר

אלפי נוסעים נותרו בתחנות; רובינשטיין: "למצות את הדין"

הוועדה לפניות הציבור קיימה דיון הפקת לקחים להילולת הרשב"י במירון. ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין התלונן על אלפי נוסעים שנותרו בתחנות וקרא למצות את הדין עם האחראים למחדל (בארץ)

אייכלר ורובינשטין בדיון (באדיבות המצלם)

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר התכנסה לדיון מקיף בהשתתפות כל הגורמים הקשורים להילולת הרשב"י במירון במטרה ליישם לקחים מהאירוע השנה ולהיערך לקראת ההילולא שתחול בשנה הבאה במוצאי שבת.

במסגרת הדיון עלו טענות קשות נגד משרד התחבורה שהפעיל את פרויקט התחבורה המורכב והמסובך באמצעות חברה פרטית שאין לה ניסיון בתחום התחבורה הציבורית.

בישיבה השתתפו מנכ"ל משרד הדתות מר עודד פלוס. הרב יוסף שוינגר מנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים והרב ישראל דרעי מנהל מחוז צפון. נציגי המשטרה, קצין אג"מ צפון וקצין אג"מ תנועה. מר דרור גנון נציג משרד התחבורה. ראש עירית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, מנהל מחוז צפון בחברת נתיבי ישראל, מנהלי חברות התחבורה ונציגי מד"א, ארגוני החסד וההצלה.

כשל מערך התחבורה

חלק מרכזי בדיון עסק בתקלות מערך ההיסעים, כאשר בין היתר אוטובוסים לא הגיעו בזמן. היה מחסור באוטובוסים בגלל חברות משנה שלא עמדו בהתחייבויות, ודברים נוספים שגרמו לתקלות ועיכובים.

מסקנת הדברים הייתה כי התחבורה הציבורית כשלה, במשימה להביא את כל המבקרים לאתר, ולדברי יו"ר הוועדה, לא יעלה על הדעת שיהיו כאלו שרצו להגיע למירון ולא יכלו בגלל כשל תחבורה.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין אמר בדיון, כי "בביתר עלית נשארו כאלף איש בלי אוטובוס. מאות אנשים המתינו שלוש וארבע שעות לאוטובוס. הורים שביקשו לערוך חלאקה בל"ג בעומר, לא הספיקו להגיע".

לדבריו, "בשנה שעברה איימו על הציבור שיהיה קשה להגיע ולכן הציבור לא הגיע. זו פגיעה קשה. השנה אנשים רצו להגיע ולא היה להם כרטיסים. יש לנו טענות לגבי התפעול של חברת נתיב אקספרס בכל השנה, ובל"ג בעומר זה היה מתחת לכל ביקורת. החברות האלה פישלו בגדול.

"המחזות המבישים כוללים נוסעים רבים בהם משפחות עם ילדים קטנים שהמתינו שעות על גבי שעות בשמש הקופחת להגעת אוטובוסים. חמור מכך, התקבלו דיווחים על כך שמשפחות, שרכשו כרטיסים מבעוד מועד, נאלצו לשוב לבתיהם בידיים ריקות ולבטל את חגיגת החלאק'ה המיוחלת".

לא לחברות חאפרים

ראש עיריית ביתר הוסיף, כי יש לתמוה אודות ההיגיון העומד מאחורי ההחלטה להפעיל את המבצע המורכב הזה באמצעות חברה פרטית ולא באמצעות חברת תחבורה ציבורית המתמחה בתחום, בייחוד כשמדובר באוכלוסיית ביתר עילית בה נדרש ניסיון והכרת הביקושים.

בנוסף הוא ציין, כי בעניין המחיר התגלו סתירות ושינויים במחיר הנסיעה, שעלה במפתיע בעיצומה של מכירת הכרטיסים. הדבר יצר כאוס בעיר לאחר שמכירת הכרטיסים במחירים המסובסדים סוכמה עם מנהלי החברות נתיב אקספרס ופסגות. גם מכירת הכרטיסים, שבוצעה על ידי 'נתיב אקספרס' החלה עשרה ימים לפני ל"ג בעומר והסתיימה לאחר ארבעה ימים, עקב מחסור חמור בכרטיסים.

רובינשטיין דורש למצות את הדין עם האחראים למחדלים, לעובדה שנוסעים רבים נותרו בתחנות, כאשר כל הליך הכנת מערך ההיסעים נעשה באופן בלתי מקצועי, רשלני, בידי חברה שאיננה מסוגלת לנהל ולתפעל מערך תחבורתי גדול.

כמו"כ הוא דורש לקבוע, כי הפעלת תחבורה בסדרי גודל משמעותיים - תתבצע רק על ידי חברת תחבורה ציבורית מוכרת, בעלת ניסיון בתחבורה ציבורית בכלל ולגבי מירון בפרט. כזו שתוכל להתמודד עם פרויקט בסדר גודל מורכב שכזה.

"הציבור החרדי חי על תחבורה ציבורית. בעיר כמו ביתר עילית התחבורה הציבורית היא עורק החיים של התושבים ולא יעלה על הדעת שמשרד התחבורה יאפשר למפעיל כלשהו, לא בכל ימות השנה וגם לא בל"ג בעומר, לפעול בלי ניסיון מינימלי והבנה מהי אוכלוסייה חרדית ואיך נותנים לה שירות. את התשובות צריך לספק המשרד וחייבים לראות פה הסקת מסקנות כדי שהמחדל לא יחזור על עצמו להבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר