סכנת מוות

יושבים מול מחשב? תקפידו על פעילות גופנית - שעה ביום

יושבים זמן ממושך ליד שולחן, מול המחשב? הסיכון שלכם למות, חלילה, גובר - אלא אם תמצאו שעה לפעילות גופנית, כשבמקרה הגרוע, הליכה מידי פעם עד המדפסת, גם תספיק לכם (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Yossi Zamir /Flash90)

מחקר חדש בבריטניה קובע, כי נדרשת לפחות שעה ביום של פעילות גופנית על מנת לצמצם את הנזק שנגרם מישיבה ליד שולחן במקום העבודה או בבית במשך שמונה שעות. הנחיות ארגון הבריאות העולמי, ה-WHOׂ, הם על 150 דקות של פעילות גופנית בשבוע, כך שתוצאות המחקר קובעות רף מחמיר יותר.

התבססות המחקר, היא על נתונים שנאספו מיותר ממיליון בני אדם בני 45 או יותר, לאורך פרקי זמן ארוכים שנתיים עד 18 שנה. הסיכון של אנשים שיושבים שמונה שעות ביום - בלי פעילות גופנית - למות, הוא 9.9% ביחס ל-6.8% סיכון לאנשים שיושבים פחות מארבע שעות ונמצאים בפעילות של לפחות שעה ביום, מגלה המחקר.

ראש צוות המחקר, פרופ' אולף אקלונד מבית הספר למדעי הספורט של נורבגיה ואוניברסיטת קיימברידג, אומר: "לא חייבים לעשות ספורט ולא חייבים ללכת לחדר כושר. אפשר לעשות קצת הליכה מהירה בבוקר, בהפסקת צהריים או אחרי ארוחת הערב. אפשר לחלק את הפעילות על פני כל היום, אבל היא צריכה להימשך שעה אחת לפחות".

עוד עולה מהממצאים שפורסמו ב'גרדיאן' ותורגמו בעיתון 'הארץ', כי שעה אחת של פעילות גופנית מתונה, כגון הליכה של 5-6 קילומטרים או רכיבה רגועה על אופניים במהירות 16 קמ"ש, מספיקה כדי לבטל את השפעותיה המזיקות של הישיבה הממושכת.

אף שהלחץ במקום העבודה לא מאפשר לרוב האנשים לקחת הפסקות ארוכות, החוקר טוען שגם הפסקות של חמש דקות בכל פעם יכולות להועיל: "לא קל לבצע פעילות גופנית שעה ביום", הוא אומר. "אני לא יודע אם זה יותר מדי לבקש שרק חלק משלוש השעות הללו יוקדשו לפעילות גופנית. הפסקה של חמש דקות בעבודה בכל שעה, אפילו ללכת עד המדפסת, יכולה להיות יעילה. זה צריך להיות אינטרס של המעסיקים להביא לשינוי התרבותי הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר