קידוש השם בעיתונות

עיתונאי בוול סטריט ג'ונרל: גם אם קורה האירוע הכי חשוב - אני לא הולך לעבודה בשבת

גרגורי צוקרמן, עיתונאי בוול סטריט ג'ורנל, פיספס את 'אייטם השנה' בגלל ששמר על השבת, אבל הוא לא מתחרט על זה: "גם אם קורה האירוע הכי חשוב בעולם העיתונות - אני לא הולך לעבודה" (ברנז'ה)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
גרג צוקרמן (צילום מסך / מתוך יוטיוב)

גרגורי צוקרמן, עיתונאי יהודי שכותב בעיתון היומי הוול סטריט ג'ורנל, מספר בסרטון חדש שפורסם ביוטיוב על חייו כיהודי אורתודוקסי בעולם של ימינו. הוול סטריט ג'ורנל, יצויין, מסקר כל יום את העולם הכלכלי והפיננסי במשך כל השבוע פרט ליום ראשון.

צוקרמן מספר, כי בהיותו צעיר סיקור השוק הפיננסי בשישי אחר הצהריים היה מאד מלחיץ עבורו, בגלל הקירבה לשבת, אבל לא הייתה לא אופציה: "וכשאין בחירה - אנשים מבינים את זה, ומכבדים אותך בעבור זה".

הניסיון שלו הראה לו ששמירת תורה ומצוות גם בעיתון שרחוק מהנושאים האלו, מביאה לו הערכה בקרב הקולגות שלו, ולא רק שאין להם בעיה עם אורח חייו אלא שהם מבינים את ההקרבה שלו.

המקרה הראשון שבו הוא חשש להתנגשות בין חייו האורתודוקסים לבין עבודתו הייתה לגבי ביל גרוס, שהיה ידוע בעולם הוול סטריט בהשקעותיו ובאג"ח של החברה שלו.

במשך שנה עבדו גרגורי והצוות שלו לסקר את ביל גרוס והחברה שלו ולכתוב עליו, אבל אז הגיע ראש השנה שהיה גם מחובר לשבת, מה שעצר את עבודתו של צוקרמן שלא הגיע למשרד באותם ימים.

צוקרמן מספר כי פתח את העיתון וקרא שגרוס התפטר בפתאומיות מהחברה שלו. למעשה, הסיפור הזה היה צריך להיות שלו.

"הרגשתי נורא, איכזבתי את הצוות שלי, אבל הם היו בסדר עם זה" מספר צוקרמן, "הרגשתי לא טוב עם מה שקרה באופן אישי, אבל הרגשתי שנשלח מסר: גם אם קורה האירוע הכי חשוב בעולם העיתונות - אני לא הולך לעבודה בראש השנה".

צוקרמן מספר שבטוויטר צייצו לו שזה דומה מאד לסיפור של סנדי קופקס, כוכב הבייסבול הענק היהודי שגם הוא וויתר על משחק האליפות בגלל שחל בראש השנה.

"אנשים מעריכים את מה שחשוב לנו, ואיך אנחנו בוחרים לחיות" מספר צוקרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר