הסיפור המלא

כל הפרטים על הסכסוך שקורע את העדה החרדית

קראתם על הסכסוך במוסד "חכמת לב" שגרם לדיונים סוערים בעדה החרדית ולא הבנתם מי נגד מי? ישראל כהן עם הסיפור המלא סביב המנהל שנאלץ להוציא את עובדיו לחופשה כפויה (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההשחתה ב"חכמת לב" (באדיבות המצלם)

הסערה סביב מוסד "חכמת לב" ממשיכה לטלטל את העדה החרדית: מזה מספר שבועות שבועות שרבני ודייני בד"צ העדה החרדית יושבים על המדוכה ודנים בפרשית "חכמת לב", מוסד לבנות שהוקם לפני 13 שנה על טהרת הקודש ואינו מקבל תקציבים מהמדינה הציונית.

כמנהל המוסד, מינו אז את העסקן אלטר קויפמן, נאמן ביתו של הרה"ג רבי דוד סולבציק ראש ישיבת בריסק שמנהל את המוסד מאז עד היום הזה.

לפני כחודשיים, בעקבות דיווחים על כך שהתלמידות רשומות גם במשרד החינוך והמוסד מקבל תקציבים מהמדינה למרות שמצהיר שאינו עושה זאת ומקבל תקציבים מנגידי סאטמר
במקביל הרי שנוצרה סערה גדולה והדיווח עורר זעם רב בקרב הורי התלמידות שהבינו שהולכו שולל ובנותיהם כן רשומות כתלמידות במשרד החינוך הציוני.

הגורמים בעדה החרדית האשימו במחדל את קויפמן שלקח תקציב כפול שלא כהוגן, אך מנגד מקורביו טענו כי לא היה מודע לכך וכי אחד העובדים עשה זאת שלא על דעתו. בנוסף, האשימו מקורביו של קויפמן את אלו שחשפו את הפרשה כי הם פועלים ממניעים זרים זאת משום שרצונם להשתלט על נכסי המוסד כמו גם שנאה אישית כלפי קויפמן כיוון שהינו מזוהה עם פלג האדמור מהר"א מסאטמר. במקביל, סיקריקים המזוהים עם "אתרא קדישא" הצטרפו אף הם למחאה נגד קויפמן ופתחו במלחמה כנגדו.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", לפני כשבועיים התקיים דיון מיוחד של ראשי בד"צ העדה החרדית שהשתתפו בו חברי הנהלת המוסד שהגיעו במיוחד מחו"ל, לסיום קבעו הרבנים למנות וועד חדש שישמש כוועד עליון שיפקח על המוסד, כאשר מתוכו יהיו חברים 3 חברי הנהלת העדה החרדית ועוד 3 נגידים ועסקנים ששייכים לצד האדמו"ר מהר"א מסאטמר. בכך, היה נדמה כי הענינים שבים למסלולם, זאת בשל העובדה שכל צד ראה בפסק ניצחון שלו משום שלא הוברר בפירוש האם המנהל (קויפמן) צריך לעזוב את תפקידו.

לפני מספר ימים, שבו מתנגדי המנהל וטענו כי חייבים לזרוק את המנהל מתפקידו. לדבריהם, על הבד"צ להכריע בסוגיה ולא להטיל זאת על ההנהלה החדשה שהוקמה למוסד. המחלוקת בין הצדדים התלהטה שוב, והוחלט לקיים ישיבה נוספת של ראשי בד"צ העדה החרדית בסוגיה.

במקביל, החלו גורמים שונים לפעול באלימות, וביום ראשון פרצו לבנין המוסד והשחיתו את הציוד וקירות המוסד, ריססו על הבנין כתובות נאצה וכן יזמו הפגנות במשך היום בכדי להפריע בלימודים במוסד. המנהל קויפמן החליט מצידו לסגור את המוסד לחופשה בכפייה עד אחרי הדיון.

השבוע, ביום שלישי, קיימו חברי בד"צ העדה החרדית דיון נוסף על מנת להכריע אם על המנהל להתפטר מתפקידו, כאשר במהלך הדיון הסוער נוצרה מהומה רבתי בין תומכי המנהל למתנגדים לו.

המנהל קויפמן הגיע לישיבה לאחר שטען שמנסים לבצע מחטף ולא עידכנו אותו לפני כן על הישיבה המתקיימת בענינו. מנגד, מתנגדיו סירבו להכניס אותו לדיון בטענה שישפיע על עמדת הדיינים.

כך או כך, נוצרה מהומה גדולה מחוץ לחדר הישיבות, כאשר במהלכה דרש הראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך שיפתחו את הדלת, ויתנו לקויפמן להיכנס. אדם מהמחנה שכנגד שסירב לעשות כן, נענה ע"י הראב"ד שהיות וביזה תלמיד חכם "דינו בנידוי".

בינתיים, לא הכריעו הדיינים באשר לעתידו של קויפמן, אבל הפרשה מאיימת להצית שוב קרע בהעדה החרדית בין תומכי ומתנגדי שני הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר