מתחזקת?

נטלי פורטמן: "אני מנסה לשמור את השבת"

בחילופי מכתבים בין השחקנית היהודייה, נטלי פורטמן והסופר היהודי-אמריקאי ג'ונתן ספרן פויר, חושפת פורטמן כי היא מנסה לשמור שבת, ויש לה סיבה מרתקת לכך (תרבות)

מתחזקת? נטלי פורטמן (צילום: shutterstock)

היא נולדה בירושלים לפני 35 שנה בשם נטע-לי הרשלג, מאז הספיקה להחליף את שמה ל'נטלי פורטמן' - שם הנעורים של סבתה מצד אביה, להגר לארה"ב ולהפוך לשחקנית ידועה עטורת פרסים.

למרות שאינה מגדירה עצמה דתייה, בחילופי מכתבים בינה לבין הסופר היהודי-אמריקאי ג'ונתן ספרן פויר שפורסמו לאחרונה בניו-יורק טיימס, חושפת פורטמן כי היא מנסה לשמור שבת וסיבה מרתקת לכך.

צילום: The Shabbos Project

באחד המכתבים, כותבת פורטמן, אמא לבן בכור בשם "אלף" (על שם האות הראשונה): "כהורה, הזמן עובר מהר. שנאנו כל כך כשאנשים אמרו לנו: 'התייחסו אליהם, ושמרו עליהם קרוב, כי לפני שתשימו לב, הם יצאו מהבית'. תמיד אמרו לנו את זה, ועכשיו אנחנו אומרים את זה, וזה נורא, והתבגרנו. אך זה גם נכון. וזו הסיבה מדוע השבת היא רעיון מקסים כל כך שאני מנסה לקיים בחיי".

השבת - יום אחד שעוצר את הזמן

בהמשך, מוסיפה פורטמן סיבה מרתקת לכך שהיא מחבבת כל כך את השבת: "לשבת יש יכולת לעצור את הזמן. הסיבה שאסור לנו להזיז דברים בשבת, להדליק את האור או לקנות משהו" משערת פורטמן, "היא כיוון שפעולות אלה מראות כיצד הזמן חולף. ושבת היא יום אחד בו אנו יכולים לעצור את הזמן".

ובזמן שפורטמן משתדלת לשמור שבת, עיתונאי יהודי בכיר בשם גרגורי צוקרמן, מהוול סטריט ז'ורנל, פספס את "אייטם השנה", לאחר ששמר שבת. אבל הוא לא מתחרט על זה: "גם אם קורה האירוע הכי חשוב בעולם העיתונות - אני לא הולך לעבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר