מתקפה חזיתית

חבר הכנסת גפני: "יונה יהב שונא חרדים"

ח"כ גפני תוקף בחריפות רבה את ראש עיריית חיפה, יונה יהב. בראיון ביתד נאמן הוא מאשים את יהב בשנאת חרדים כסיבה לכך שהוא מסרב למנות את אלפר כסגנו בעירייה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר ויואב ארי דודקביץ - פלאש 90)

בימים האחרונים נדמה כי המלחמה בין תנועת דגל התורה לראש עיריית חיפה, יונה יהב, עולה מדרגה ובין הצדדים קיים קרע מוחלט, זאת על רקע סירובו של יהב למנות את איש התנועה, מיכי אלפר לסגנו.

בשיחה עם אריה זיסמן, עורך יתד נאמן, לא חוסך גפני במילים קשות על היריב מחיפה בעקבות מה שהוא מכנה הפרת ההסכם. "יום רביעי בחצות", מתאר זיסמן, "ח"כ גפני נשמע צרוד, לאחר עוד יום מתיש בוועדת הכספים שדנה בנושא תקציב המדינה. אנו מדברים עימו על שלל נושאים. כאשר אנו מגיעים ל"מריבות" שלו עם האוצר, הוא מציין, כי הוא יודע לריב אבל עם בדיחה. "אני אף פעם לא קורע את החבל. אני עומד על דעתי אבל עם מילה מחויכת".

"לא יכולתי לעצור, ושאלתיו (כחיפאי), האם גם בחילוקי הדעות שלו עם יונה יהב – ראש עיריית חיפה, זו "מריבה עם בדיחות"? גפני היה נחרץ: "ממש לא. כאן זו מריבה בלי שום בדיחות. כאן זו מריבה אמיתית מול איש ציבור שהפר את הבטחתו ואת ההסכם עליו חתם, וזה ייזכר לו לדראון עולם".

בשבוע שעבר הגיש גפני בכנסת שאילתה על הרחבת בתי הזיקוק בחיפה, תוך שהוא שואל, האם יש קשר לכך שהבעלים של בז"ן תרמו כסף לאצטדיון שבנה יהב בחיפה. גפני לא מסתפק בכך ויש לו צרור שאילתות בנושא מיכל האמוניה ובכל נושא הזיהום במפרץ.

לא מכבר התראיין על כך בכלי תקשורת מקומי בחיפה, ונשאל באופן ישיר: "האם החלטת להסיר את הכפפות נגד יהב בכל הקשור לזיהום במפרץ, רק בגלל שהנציג שלך נפסל על ידו מלכהן כסגן ראש העיר?"

גפני לא התבלבל והשיב מיניה וביה: "אני מנהל שנים ארוכות מאבק נגד מיכלי האמוניה ונגד כל מה שקשור לפגיעה באיכות הסביבה בכל הארץ ולא רק בחיפה.

"במקרה הנוכחי, כאשר נציגים שלנו היו בקואליציה, העברתי דרכם את השאלות ואת הטיפול שלי בנושא. עתה כאשר אין לנו נציג ואנו לא שותפים בשלטון העירוני, אני מעביר את השאלות ואת הטיפול שלי דרך ועדות הכנסת".

"קשה לעצור את שטף דיבורו של הרב גפני כאשר הוא מדבר על הפרת ההסכם בחיפה. "אנחנו נהיה באופוזיציה במשך שנתיים וחצי, נגיש שאילתות דחופות ונעמוד על המשמר. זו לא מלחמה שאנו פתחנו", מצטט זיסמן.

"האם עשית הכל כדי לסיים את הסיפור הזה בצורה טובה, בטרם פתחת במאבק?" הוא שואל את גפני שמשיב: "בוודאי. דיברתי כמה פעמים עם יהב ואמרתי לו שאני אקח אישית אחריות בנושא מיכי אלפר, ואם תהיה בעיה כלשהי של אי אמינות, כפי שהוא ניסה לומר, הוא (יהב) יוכל לקצץ בסמכויותיו. זאת למרות שאיני חושב שהיה קורה כזה דבר, כי אלפר הוא נציג מעולה, איש ישר דרך ונקי כפיים, שכל הציבור בחיפה, ללא יוצא מהכלל, מתברך בו".

גפני מספר שהוא חזר על הדברים כמה פעמים בכמה הזדמנויות של פגישות עם ר"ע חיפה ועם בני משפחתו, אך יהב אטם אוזניו מלשמוע. לגפני יש מסקנה ברורה מהדברים, אבל לפני המסקנה הנה עוד עובדה היסטורית, שטרם עלתה על הכתב, מאז שהחלה הפרשה הנוכחית.

"אני זוכר היטב את האירוע הזה", אמר לנו גפני השבוע. "החלטנו אז בסופו של דבר להציב מועמד חרדי לראשות העיר ולא לבחור במועמדים החילוניים". זאת בשונה מירושלים, שם בבחירות האחרונות הציב חיים אפשטיין את מועמדותו, כדי שהמועמד החילוני – מחלן העיר יבחר, ולא המועמד שומר המצוות שיתמודד מולו. אבל יהב לא הכיר לחרדים טובה על כך והותיר את המועמד החרדי באופוזיציה.

"המסקנה שלי מכל העניין הנוכחי, שאין ראש עיר בישראל, שאפשר לזהות אצלו שנאת חרדים כמו שיהב שונא חרדים", קובע הרב גפני בכאב ומוסיף, "אני אומר לך זאת בצורה ברורה ונחרצת: הוא שונא חרדים".

גפני ממשיך ומספר: "היו לי איתו שיחות רבות, והוא אמר לי לא פעם, 'למה החרדים מגיעים לחיפה? שילכו לבני ברק, לבית שמש. למה הם מגיעים לכאן ומכניסים לי את האווירה של בני ברק לעיר'. כך הוא אמר לי בצורה ברורה. זה רק מראה שהוא שונא חרדים, ולא משנה איזה. חרדים ספרדים, חסידים או ליטאים".

"כרגע הוא במלחמה חזיתית מולנו, אז הוא רוצה להיראות טוב כלפי שאר הקבוצות האחרות. אבל אם הוא לא היה במריבה איתנו, הוא היה גם יוצא נגדם, כי הוא שונא חרדים. איני חוזר בי מכך, עמדתי על טיבו של האיש ואני אומר לך את זה בצורה הכי ברורה ונחרצת", תוקף גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר