לקחי הטרור?

ראש מממשלת צרפת: נשקול איסור מימון זר למסגדים

הצרפתים חטפו מכות קשות במיוחד בשנה וחצי האחרונה עם מאות הרוגים ופצועים מידי הטרור האסלאמי. האם הם מתחילים להבין את המצב והאשמים בו? עדיין לא ברור לחלוטין (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מנואל ולס (יונתן זינדל, פלאש90)

גל הטרור האסלאמי שהכה בצרפת בחודשים האחרונים אולי מתחיל להזיז משהו במדינת הבגט והקרוסון. ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, אמר היום (ו') כי הוא "פתוח" לרעיון לאסור באופן זמני מימון זר של מסגדים במדינה, זאת לאחר גל של מתקפות טרור ברחבי המדינה. ואלס הודה בריאיון לעיתון לה מונד כי היה זה "כישלון" כשאחד משני המחבלים שתקפו את הכנסייה בנורמנדי ורצחו כומר שוחרר למעצר בית כשהוא נושא צמיד אלקטרוני.

כזכור, ניצל המחבל את השעות בהן היה מותר לו להסיר את הצמיד כדי לבצע את הפיגוע הרצחני זאת למרות אזהרות משפחתו כי הוא קיצוני ומסוכן.

ראש ממשלת צרפת ושר הפנים ברנדר קזנוב ספגו ביקורת נוקבת בשל כישלונם לעצור שלוש מתקפות טרור גדולות במדינה בשנה וחצי האחרונות. לדבריו, העובדה שאחד המחבלים - עאדל כרמיש בן ה-19 - המתין למשפט בגין מעורבותו בטרור כשמוצמד לו תג מעקב אלקטרוני צריכה לגרום לשופטים לבחון כל תיק לגופו.

עם זאת, ראש הממשלה הדגיש כי במקרה של הפיגוע בכנסייה הסמוכה לעיר רואן, אי אפשר להטיל את האחריות על השופטים. הוא גם ציין כי יש צורך ביחסים חדשים עם המוסלמים בצרפת בשל המתיחות הדתית שהתעוררה לאחר הרצח של הכומר בכנסייב בנורמנדי.

רבים בישראל מקווים כי בעקבות גל הטרור האסלאמי הרצחני שמשתולל באירופה, יבינו האירופאים בצורה הרבה יותר טובה את המציאות איתה מתמודדת ישראל כבר שנים ארוכות והיחס אליה ישתפר משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר