אמו של שאול אורון: "הוא חי, יש לי הוכחות חותכות"

אמו של החייל הנעדר, שאול אורון, שנעלם בעזה בעת מבצע צוק איתן טוענת כי בניגוד לעמדת צה"ל הרשמית בידה הוכחות חותכות שהוא לא נהרג וכנראה מוחזק בידי החמאס (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(הדס פרוש, פלאש90)

זהבה שאול, אמו של סמ"ר אורון שאול, שנעדר שנתיים ממבצע צוק איתן יוצאת בהצהרה דרמטית בשיחה עם מעריב ואומרת כי “מכל הדיבורים ומכל מה שהראו לי גורמי הביטחון אי אפשר לקבוע שהבן שלי מת בצוק איתן. לכן, אורון חי והוא מוחזק בעזה”. בכך למעשה משנה זהבה שאול לגמרי את צורת המאבק שלה לשחרור בנה, שנתיים אחרי שהוגדר בתחילה על ידי גורמי הביטחון כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, ולאחר מכן שונתה ההגדרה לחייל צה"ל שבוי ונעדר. לטענתה, הסטטוס הנוכחי הוא שבנה “שבוי וחי” ומוחזק בידי חמאס.

“אני, כאמא, מרגישה שאורון חי, נקודה”, הוסיפה שאול, “אבל אני חייבת לומר שלא רק בגלל שאני אמא. זה המצב. יש לי הוכחות משלי והן מוצקות. כרגע, אני לא רוצה לתת לכולם, אבל ברגע האמת אני אתן. יש לי הוכחות שהוא חי. פשוט ככה”.

לדבריה יש לה הוכחות מוצקות, “יכול להיות שהוא פצוע איפה שהוא בעזה, אבל דבר אחד ברור לי - כשהוא נתפס הוא היה חי. את זה אני אומרת בוודאות מכל הבחינות - גם מבחינת הלב, גם מבחינת מה שחמאס אמר לי, וגם על פי הדוחות שהעבירו אלי”.

לטענתה מההתחלה היא לא הסכימה שיכתבו אורון ז"ל “לא הסכמתי ולא הלכתי לאזכרות ולטקסים בגלל זה. אני נלחמת שלא יכתבו 'ז"ל' - ולא עוזר לי. לאנשים נכנס לראש שאורון לא בחיים, ואני רוצה לשנות את זה. למדינה יותר נוח להגיד לי שאורון חלל ולשכוח ממנו".

"הציבור לא יודע שהייתה שם פאשלה, ונתניהו לא רוצה להוציא את הפאשלה החוצה, אבל אני כן רוצה שזה ייצא החוצה. אף אחד לא סותר את ההערכה שאורון חי בשום מסמך או עדות. הוא חי, ואני מרגישה את זה בתוכי. אני רוצה לדעת איפה הוא מוחזק ולקבל ממנו סימן חיים”, מאשימה ודורשת שאול.

יש להעריך כי אם הראיות שבידי הגברת שאול אכן חותכות כל כך סביר להניח שהן גם בידי מערכת הביטחון. בנוסף, השתיקה של חמאס בנוגע לשאול מלמדת כי ככל הנראה אפילו הוא לא יודע בדיוק פרטים בנוגע לגביו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר