הסיפור של רות

הכירו: ילדת הפלא הבריטית שהפכה לאישה חרדית

רות לורנס, בעבר ילדת פלא שאף הוגדרה בבריטניה כ'אלברט אינשטיין הבא', היא כיום אישה חרדית ירושלמית, חובשת כיסוי ראש שמרצה באוניברסיטה העברית. דיילי מייל פרסם את סיפורה המיוחד (מעניין)

(צילום: מתוך דיילי מייל)

לרגל עלייתה של תכנית טלוויזיה חדשה, "הילד החכם בבריטניה", מפרסם אתר ה"דיילי מייל" בסוף השבוע את סיפורה של ילדת הפלא רות לורנס, כיום פרופסורית חרדית שחיה בישראל, שכיכבה בעבר ברשימת עשרת האנשים החכמים בעולם לצד סטיבן הוקינג, גארי קספרוב ויהודית פולגר.

העיתון מספר על הבת שגדלה לצדו של אביה והשלחה לאקדמיה בהיותה ילדה: "פעם הם היו בלתי ניתנים להפרדה. אב ובת שמדוושים באופניים באוקספורד ויושבים זה לצד זו בשיעורים - הילדה המפורסמת בעולם שקיבלה חינוך ביתי, ואביה הגאה הארי".

בגיל 10 הפכה רות לילדה הצעירה ביותר אי פעם שהתקבלה ללימודים באוניברסיטת אוקספורד. תוך שנתיים היא השלימה את התואר בהצטיינות יתרה. בשנת 1985 היא הייתה התלמידה היחידה במתמטיקה שזכתה בציון הגבוה ביותר. בגיל 18 רות כבר סיימה את עבודת הדוקטורט שלה.

רות לורנס בילדותה (מתוך דיילי מייל)

בהמשך היא עברה עם אביה לארצות הברית, למדה בהרווארד ובמישיגן. בשלב מסויים היא החליטה לעבור לירושלים ונישאה לפרופ' למתמטיקה, ככל הנראה לאחר עימות עם אביה.

רות בת ה-44 היא כיום אם לארבעה ילדים, המלמדת צעירים באוניברסיטה העברית בירושלים. בילדותה הצביעה עליה החונכת שלה כ"אלברט איינשטיין" החדשה, אולם העיתון הבריטי מציין שהיא עוד לא הפכה לכזאת. אביה של רות שהתראיין לעיתון הבריטי אמר כי "אם אתה אומר שהיא הייתה יכולה להיות מדהימה יותר ממה שהיא - אז מה? אף פעם לא טענתי שהיא מדהימה באותו אופן שאיינשטיין היה".

רות לורנס, כיום

האב הוסיף בהתייחסו למי שרואה את העובדה שבתו לא הפכה לאיינשטיין הבא - ככישלון של החינוך הביתי שהעניק לה: "היא משפיעה על חיי מאות אנשים שיהפכו למתמטיקאים ופיזיקאים, ותהיה להם השפעה עצומה על העולם. מי יכול להגיד שזה לא פחות משמעותי? יש לה גם משפחה מאושרת ונישואים מאושרים. למה מתייחסים לכך ככישלון?".

רות עצמה אמרה כי לא תעביר את ילדיה חינוך ביתי. בעבר אמרה כי היא רוצה שילדיה יהיו "נורמליים". אביה, אם שאלתם, לא מתחרט על שיטת החינוך שלו: "הילדות זה לא הזמן לשחק, זה הזמן להתפתח". היום רות חובשת כיסוי ראש, מקיימת אורח חיים תורני ומתגוררת כאמור בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר