HomeMade

מתכון לבצק פסטה בסיסי מושלם - ללא מכונה

3 מרכיבים והכנה פשוטה כל כך שלא ברור איך העזתם לקנות אותה מוכנה בכלל. מתכון לפסטה ביתית מושלמת - בצורת פרפר - שלב אחר שלב, והמטבח יריח כמו כפר סיציליאני פוטוגני (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
פסטה פרפלה ביתית מההתחלה עד הסוף (צילום: shutterstock)
זמן הכנה30 דק'
רמת קושיקל
פרווה

רכיבים

  • 1/4 2 כוסות (315 גרם) קמח (ניתן להשתמש בקמח דורום / קמח פסטה, אך גם קמח לבן יעשה את העבודה)
  • 1 כפית מלח
  • 3 ביצים

אופן הכנת פסטה ביתית טרייה:

1. מנפים את הקמח ישירות למשטח עבודה נקי, ויוצרים ממנו הר תלול. יוצרים חור בחלק העליון של "הר" הקמח, שוברים לתוכו את הביצים ומוסיפים את המלח.

2. מערבבים לאט את הקמח לתוך הביצים, ומתחילים מהקמח הקרוב יותר לביצים, כדי למנוע בלגן. לאחר ש-3 המרכיבים משולבים יחד לבצק, לשים אותו במשך 10 דקות - הבצק צריך להיות יבש ולא גמיש.

3. מניחים מגבת מטבח נקייה על הבצק, כדי שלא יאבד לחות, ונותנים לו לנוח במשך 30 דקות (בינתיים תוכלו למזוג לכם כוס מיץ מרענן ולתהות לעצמכם מי הולך לנקות את כל זה אחריכם).

4. מחלקים את הבצק ל-4 חלקים.

אם אין לכם מכונת פסטה:

• על משטח מקומח קלות, מרדדים במערוך את הבצק עד לעובי של 1 מ"מ.

• בעזרת סכין חדה או גלגלת פיצה, מחלקים את הבצק לריבועים בגודל 4X4 ס"מ, וצובטים באמצע כל ריבוע בצק, כך שתתקבל צורת עניבת פרפר (למה דווקא עניבת פרפר? כי שאר סוגי הפסטה דורשות דיוק רב שקשה להגיע אליו בכלים לא מקצועיים, וצורה זו מטשטשת טעויות בחיתוך).

אם יש לכם מכונת פסטה:

• משטחים בעזרת כף היד כל אחד מארבעת חלקי הבצק, ומכניסים כל אחד בתורו למכונת הפסטה, כשהצד דמוי המלחציים מכוון לפתח הרחב ביותר. בעזרת הידית, מעבירים החוצה את הבצק, ותופסים אותו מיד כשהוא יוצא. חוזרים על הפעולה במשך 5-6 פעמים, ובכל פעם מקטינים את גודל הפתח, עד שמגיעים לעובי הרצוי.

אם הבצק מתחיל להיסדק, פשוט קפלו אותו לשניים, הרחיבו שוב את הפתח וחזרו על הפעולה.

• בוחרים בצורת הפסטה, ומעבירים שוב את הבצק לחיתוך. הקפידו לתפוס את הבצק כשהוא יוצא מהמכונה, אחרת הרצועות הנחתכות יסתבכו אחת בשנייה. הצורה הקלה והיפה ביותר היא פשוט לחלק את הבצק לרצועות, ואז לחתוך לרוחב לקבלת ריבועים ולצבוט את המרכז לקבלת עניבות פרפר.

יש לנו עניבות פרפר. מה עכשיו?

6. על מגבת גדולה או תבנית מרופדת בנייר אפייה, מסדרים את פרפרי הפסטה, ונותנים להם להתייבש במשך שעה לפחות.

7. מבשלים: פסטה טרייה מתבשלת בחצי זמן מפסטה קנויה - שימו לב לכך. מרתיחים סיר גדול מלא במים מומלחים בנדיבות, מוסיפים את הפסטה ומבשלים במשך 5-7 דקות לדרגת עשייה אל-דנטה, ומוציאים למסננת. שומרים 1-2 כוסות ממי הבישול כדי להעשיר את רוטב הפסטה שתוסיפו לה.

>> מגוון רטבים שאפשר לשדך לפסטה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר