מערכת חדשה תשפר את הבטיחות של רוכבי אופניים

מערכת ה-Beakor תאפשר לרוכב להביט קדימה כל העת באמצעות מצלמה מיוחדת. כמו כן המערכת מאפשרת לרוכב לאותת ואף להתריע בעת תאונה לכוחות ההצלה (חדשות הטכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

סטארטאפ ישראלי חדש בשם Beakor, מאחוריו עומדים לודוויק וסבסטיאן קסס, שני אחים ישראלים-צרפתיים, רוצה להגביר את רמת הבטיחות של רוכבי האופניים תוך כדי שדרוג חווית הנסיעה שלהם. כיום רוכבי האופניים חשופים מאד לתאונות שהופכות לחמורות יותר ויותר בשל השימוש באופניים חשמליים שמפתחים מהירות גבוהה בקלות שמסכנת את הרוכב.

האחים קסס פיתחו מכשיר שניתן להתקין על כל אופניים (גם חשמליים) כדי ליהנות מיכולות מתקדמות וחכמות יותר, שנועדו בראש ובראשונה לוודא שתהיו מוגנים לאורך כל הנסיעה. כדי לעשות זאת, כולל Beakor מערכת תאורה ייחודית שמאפשרת הקרנה של סימנים על הכביש, צילום וידאו באיכות HD, קישוריות ואינטגרציה עם רשתות חברתיות.

המוצר עצמו בנוי מ-2 מודולים אלחוטיים עצמאיים (אחד קדמי ואחד אחורי), אותם ניתן לנתק ולחבר בקלות מן האופניים. המערכת מסתמכת על 3 כלים בסיסיים: מערכת תאורה, מערכת וידאו כפולה, ואפליקציית אנדרואיד ו-iOS.

המכשיר מאפשר צילום בזמן אמת של המתרחש מאחור באמצעות הסמארטפון, מה שמאפשר לרוכב להיות כל הזמן עם העיניים קדימה ולא להביט לצדדים או לאחור, הזרמת וידאו בלייב, שירות שליחת התראה אוטומטי במידה והרוכב היה מעורב בתאונה ביחד עם מיקום GPS לכוחות ההצלה ונורות איתות. תכונה נוספת המשולבת במערכת היא תאורת בלימה אוטומטית המאפשרת לרוכב להודיע לכלי רכב מאחור כי הוא מאט. אותה תאורה מופעלת באופן אוטומטי כאשר תורגש הפחתה במהירות.

Beakor כולל גם מערכת Anti Blind Spot ייעודית לצמתים, אזורים הנחשבים למסוכנים במיוחד שכן 75% מתאונות האופניים מתרחשות בהם, בעיקר בלילה. המודול הקדמי של המערכת כולל מקרן לייזר אשר מקרין על הקרקע סימון של אופניים בירוק, כדי שנהגים לא יפספסו את אלו גם אם מדובר ׳בשטח מת׳ (Blind Spot). בצורה זו רוכבי האופניים יכולים להתריע בפני הנהג שהם באזור, ומכאן להפחית את הסיכון להתנגשות בין השניים. בנוסף, באמצעות המודול האחורי הכולל גם הוא מקרן, ניתן לאותת לנהגים מאחור לאן בדיוק אתם נוסעים באמצעות הצגה של חץ על הקרקע.

כרגע ניתן לקנות את המערכת בהזמנה מוקדמת דרך האתר הרשמי, כאשר ב-1 בספטמבר תעלה החברה בקמפיין קיקסטארטר, שם תציע את החבילה ׳המושלמת׳ של Beakor (מודול קדמי, אחורי ושלט רחוק) ב-249 דולר – 949 ש״ח, כאשר זמן השילוח מתוכנן לפברואר 2017. אופציה נוספת היא לרכוש רק מודול אחד ביחד עם שלט רחוק, אבל כתוצאה מכך לא כל הפיצ׳רים יהיו זמינים (למשל – איתות אחורי, נורת ברקס וכו׳).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר