מסוק רוסי הופל בסוריה וחמשת אנשי צוותו נהרגו

מכה צבאית קשה לצבא רוסיה שמעורב בלחימה לצד צבאו של נשיא סוריה אסד. מסוק צבאי הופל על ידי המורדים ככל הנראה באמצעות טיל נ"ט. חמשת אנשי הצוות נהרגו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתוך ynet)

הרוסים ספגו היום (ב') מכה צבאית לא נעימה בלחימה בסוריה לצדו של צבא אסד. מסוק רוסי ועליו חמישה אנשי צוות הופל בין פרברי חלב לפרברי אידליב, בצפון-מערב סוריה, וכל החמישה נהרגו.

המסוק היה בדרך חזרה לבסיס חומיימים שבאזור לטקייה, לשם שב ממשימה הומניטרית. בתמונות שהעלו אנשי אופוזיציה לרשת נראו שברי המסוק וגופות של כמה מאנשי הצוות. משרד ההגנה הרוסי אומר כי המסוק הופל כנראה בנשק נ"מ מהקרקע. לרשתות החברתיות הועלו על ידי המורדים החוגגים תמונות המראות גם מסמכים מזהים של אנשי הצוות שהיו על המסוק.

אין מדובר בפעם הראשונה שבה מופל כלי טיס רוסי בסוריה, אבל זו בהחלט התקרית הקשה ביותר עד כה. בערוץ "אל-ג'זירה" טוענים כי בעקבות הפלת המסוק היום עלה ל-19 מספר הרוסים שנהרגו בלחימה בסוריה ועלה לחמישה מספר כלי הטיס הרוסיים שהופלו במדינה.

העוסקים בתחום מסבירים כי באזור שבו הופל המסוק לא פועל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ולכן ההערכה היא שהירי בוצע על-ידי ארגוני מורדים אחרים. הפלת המסוק באה כשברקע המבצע של קואליציית המורדים נגד משטר אסד, שבו מנסה הקואליציה הזו לשבור את המצור של המשטר הסורי ובני בריתו על שכונות בעיר האסטרטגית והחשובה חאלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר