האם כריות האוויר הבטיחותיות של טויוטה גרמו למוות?

צוות של משרד התחבורה והיצרנית טיוטה יבדוק פשרות לכשלים בכריות אוויר במכוניות טויוטה קורולה, שיוצרו בסוף 2002 ועלו על הכביש ב-2003 (בטיחות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

האם כריות האוויר הבטיחותיות של טויוטה גרמו לפציעות קשות או אף למוות בתאונות דרכים בישראל? את השאלה המטרידה הזו ינסו צוות מקצועי בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, משטרת ישראל ויבואנית טויוטה לישראל (יוניון מוטורס) לפתור.

הצוות יבדוק אפשרות לכשלים בכריות אוויר במכוניות טויוטה קורולה, שיוצרו בסוף 2002 ועלו על הכביש ב-2003. לדברי משרד התחבורה, צוות הבדיקה "יבחן לעומק שלוש תאונות מהעבר שגרמו למקרה מוות אחד ולשני מקרים אחרים של פציעה קשה של הנהג". עוד נאמר בהודעה לתקשורת כי "הצוות התבקש לקבוע האם כרית האוויר בצד הנהג היא למעשה הגורם שהוביל לפגיעות בנהגים".

לדברי המשרד, החברות טקאטה (יצרנית כריות האוויר), טויוטה ביפן והיבואנית יוניון מוטורס, משתפות פעולה עם משרד התחבורה ומשטרת ישראל, במטרה לגלות האם כשל בכריות הוא זה שגרם לפציעות המוזכרות. שיתוף הפעולה אמור גם להעניק "פתרון מיידי", במידה ואכן יתגלה כי הפגיעות התרחשו בעקבות תפקוד לקוי של כרית האוויר בצד הנהג. יש לציין כי אם אכן יוכח שכך היה, יאלצו כנראה היבואנית, טויוטה העולמית ויצרנית כריות האוויר, להתמודד עם תביעות עתק.

בינתיים החברה החליפה בחלק גדול מהדגמים את כריות האוויר כחלק מרישוי הרכב. במשרד התחבורה אמרו כי עד עתה לא הכריזו יצרנית הכריות וטויוטה - באמצעות היבואנית המקומית - על קריאה לתיקון של כריות אוויר בצד הנהג, אלא רק לזו שמול הנוסע שלצדו. מסקנות הצוות יקבעו אם תאלץ החברה לקרוא את כל הרכבים מאותם שנים לריקול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר