פרסום ראשון: "סיירת הרבנות" החדשה של פיקוד דרום

רב פיקוד דרום הקים סיירת חדשה שמונה עשרה חיילים חרדים שמטרלים בין המוצבים, עורכים בדיקות כשרות ודואגים לצרכיהם הדתיים של החיילים שומרי המצוות (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(Moshe Shai/FLASH90)

"סיירת רבנות" שאמורה לתת מענה לחיילים הדתיים, הוקמה לאחרונה בפיקוד הדרומי. כך נודע ל"כיכר השבת". גזרת פיקוד דרום היא הגזרה הגדולה ביותר בארץ. מה שעורר קושי רב להגיע לכל מוצב ולוודא שנשמרת בו הכשרות ברמה הגבוהה ביותר.

לאור הקושי, החליט רב פיקוד דרום סא"ל שרון צברי, להקים את "סיירת הרבנות" - יחידה של עשרה חיילים חרדים הנמצאים תחת פיקודו הישיר של הרב, ותפקידם לעבור בין המוצבים השונים ברחבי הגיזרה ולהשגיח על הכשרות וכן לתת מענה דתי בכל מוצב ומוצב.

בכך, נשמרת הכשרות ברמה הגבוהה ביותר בכל מוצב ובסיס, וכל חייל אשר שומר כשרות, יכול להרגיש בטוח בכשרות הנשמרת בכל מקום שיהיה בגזרת הפיקוד.

לדברי הרב; "הסיירת הוקמה לאור חוסר תקני משגיחי כשרות ונגדי כשרות במוצבים שונים ורחוקים. כל חייל עובר אצלי הכשרה שבו הוא מתמחה בכל הנושא הקשור לכשרות והלכות בסיסיות. לפעמים מפקדי היחידות השונות בפיקוד מבקשים שהחיילים ישארו אצלם ביחידה ולא ימשיכו הלאה, מרוב עזרתם הרבה בתחומי הדת".

הרב מספר עוד כי "התקשר אליי לפני כמה זמן רב אוגדה מסוים שבאחד המוצבים שנמצאים אי שם בסוף הארץ חסר מענה כלשהוא. כמובן שהחיילים נסעו לשם ללא שאלות מיותרות ופעלו על מנת למצוא פתרון".

החיילים פועלים לפי מתכונת שבועית, כך שבכל שבוע כל היחידות, המוצבים והבסיסים מבוקרים על ידם. כמובן שסדר היום אינו ידוע לאחראים ביחידות ובכך נוצר גם פחד של הרתעה מהמשגיחים שאינם יודעים מתי תהיה הפעם הבאה שהם יבקרו במטבחם.

"לא הכל זה 100 אחוז" אומר הרב, "אמנם, אין זה פלא שבמדרג ביקורת הכשרות בצה"ל עלינו פלא פלאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר