נחשף לקושי והתגייס

בנו של הנרצח מהפיגוע בהר נוף רוצה לתרום כליה: "אבא היה תומך בזה"

הרב ירחמיאל לוין, בנו של הרב קלמן לוין הי"ד שנרצח בפיגוע בהר נוף, נחשף לקושי שעוברים ילדים המטופלים בדיאליזה והחליט לתרום כליה לאדם שאינו מכיר: "רוצה לקיים את המצווה בשלמות" (מעניין)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
האברך הרב ירחמיאל לוין (צילום ארכיון: אלי קובין)

הרב ירחמיאל לוין, אברך חרדי ובנו של הרב קלמן לוין הי"ד שנרצח בפיגוע הנורא בבית הכנסת בהר נוף לפני כשנתיים, מבקש כעת לתרום כלייה ולהציל חיים, זאת בעקבות התנדבות שלו בבתי חולים בעקבות מצב בריאותו של בנו הקטן, שגרמה לו להיחשף לצורך בתרומות כליה.

"אני מתנדב ב"תקווה ומרפא", שעוזרים לילדים חולים בבתי חולים" מספר הרב לוין ל"כיכר השבת". "הכול התחיל כשהבן שלי הקטן, קלמן זאב שקרוי ע"ש האבא הרב קלמן זאב לווין הי"ד, היה צריך להיות במעקב במחלקת נרופולגיה".

הרב קלמן זאב לוין הי"ד. נרצח על ידי בני עוולה

"מתנדב שם היה לצידי ועזר לי רבות עם הילד. התחלתי להיחשף לכל הקושי שהילדים עוברים - להיות מחוברים לדיאליזה 3 פעמים ביום, ואמרתי לעצמי 'אני הולך לתרום כליה'".

"אני לא מפחד מזה, לרגע לא חששתי ומה שהיה לנגד עיני זה הצלת חיים. זה מה שגרם לי להרגשה שאני הולך להציל מישהו ממוות וודאי, במיוחד אחרי שבחסדי שמיים בני ניצל וכעת הוא בריא. זה עודד אותי וחיזק את עמדתי בתרומה של הכליה".

"אשתי בהתחלה קצת חששה מזה, אבל הלכנו לרבנים, והם חיזקו אותנו ותמכו. כעת אישתי מאוד תומכת בי ומחזקת אותי" מספר הרב לוין.

הרב ירחמיאל עם בנו שקרוי על שם הסב שנרצח (צילום ארכיון: אלי קובין)

"עברתי בשבועיים האחרונים את כל הבדיקות שיתאימו לתרומת כליה, ונמצאתי מתאים לתרומה. מחר יש לי התאמה נוספת לתרומה".

אבא שלך הי"ד היה תומך בזה?

"ברור שאם אבא שלי היה חי הוא היה תומך ומעודד אותי. אני זוכר תקופה שאחד מבני המשפחה רצה לתרום כליה ובסוף זה לא התאפשר, אבא שמח שרצו לתרום".

הברית לבנו של הרב ירחמיאל, ארכיון (צילום: אלי קובין)

הרב ירחמיאל, שלווה במהלך הבדיקות על ידי "תקווה ומרפא", אומר: "יש לי עניין לתרום את הכליה למישהו שאני לא מכיר בכלל, בכדיי לקיים את המצווה בשלמות. אני רוצה להגיד לזה שאני תורם לו ומציל אותו שאני לא רוצה ממנו כלום, עשיתי את זה בלב שלם ושמח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר