האם צפויה הוזלה במחירי הנופש בישראל?

תיקון חדש בחוק התכנון והבניה בהובלתו של שר התיירות אמור להוזיל את עלויות הקמת בתי מלון חדשים כולל בתי מלון "עממיים" שיאפשרו חופשה זולה יותר בישראל (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מלונות ים המלח (אדי ישראל, פלאש90)

האם מלון יחדל להיות בילוי רק לעשירים? תיקון חדש לחוק התכנון והבניה שאושר אמש במליאת הכנסת מתיימר לשנות את מפת התיירות בישראל. "מדובר בשינוי היסטורי במפת התיירות, נייצר בישראל תעשיית תיירות אמיתית". כך אמר אמש (שני) שר התיירות יריב לוין.

המשמעות המרכזית של התיקון לחוק היא ההכרזה על מתחמי תיירות כבעלי עדיפות לאומית, קיצור הליכים ביורוקרטיים והגדלת מספר חדרי המלון בישראל – לרבות כאלה מוזלים המכונים "עממיים", בשאיפה להוזיל את מחירי הנופש בישראל.

במהלך הדיון הלילי בכנסת תקף בחריפות השר לוין את הארגונים הירוקים שהתנגדו והציבו קשיים בדרך לאישור בכנסת. השר כינה את אנשי הארגונים "בריונים", ואת התנגדותם לחוק "התנהגות שבינה לבין דיון ענייני אין דבר וחצי דבר".

השר הבטיח כי במסגרת האישורים המורחבים להקמת מלונות והבאתן לארץ של רשתות בתי מלון בינלאומיות, לא תהיה כל פגיעה סביבתית. יצוין כי מוקדם יותר אתמול, אושר "חוק המלונות" שיאסור בנייה של בתי מלון ובתי מגורים במרחק של פחות ממאה מטרים מחוף הים.

בשנים האחרונות תוקפים בהתאחדות המלונאים בישראל פעם אחר פעם את משרד התיירות ואת השר עצמו על הביורוקרטיות והרגולציות הקיימות בארץ המונעות לדבריהם את הוזלת הנופש בישראל. לדבריהם, הסיבה לגובה מחירי הלינה במלונות בישראל הגבוה לעתים ממחיר טיסה ושהיה בחו"ל נובע מעודף רגולציה ביחס למדינות המערב.

על פי התכנית החדשה של שר התיירות יוגדרו בתי המלון כתשתית לאומית, מה שיזרז את ההליכים הביורוקרטיים בפתיחת בתי מלון ורשתות בתי מלון בארץ. כמו כן יוקמו ועדות משנה לענייני תיירות בוועדות המחוזיות, ואלה יוכלו לאשר תוספת של עד 20% משטח המלון לטובת מגורים במסגרת הקמה, הסבה או הרחבה של בתי מלון. המשמעות, על פי משרד התיירות, היא הגברת הכדאיות הכלכלית להקמת מלונות, הקטנת סיכון ליזמים ואפשרות לקבלת אשראי להקמת מלונות.

"הגדלת ההיצע והדגש שניתן על הקמת מלונות עממיים יביא סוף סוף להורדת מחירי הנופש ויהפוך את ישראל לאטרקטיבית, הן לתיירים המגיעים מחו"ל והן לאזרחי ישראל", אמר השר לוין והוסיף: "אזרחי ישראל זכאים לנפוש במחיר השווה לכל נפש ואני נחוש להמשיך לפעול להגברת התחרות ולהורדת מחירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר