ראש בראש עם גוגל

חברת אובר תשקיע חצי מיליארד דולר בשירותי מיפוי

החברה הודיעה כי בכוונתה ליצור שירותי מיפוי לעצמה. עד עתה הסתמכה אובר על שירותי גוגל אך מתברר שהיא מתכוונת להתחרות בה בתחום זה ובתחום הרכבים האוטונומיים (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילםו: שאטרסטוק)

חברת אובר הודיעה כי היא מתכוונת להשקיע כ-500 מיליון דולר בפיתוח מערכת מיפוי גלובלית משל עצמה, בין היתר כדי לקדם את החזון שלה לרכבים אוטונומיים. עד עתה הסתמכה אובר על שירות המפות של גוגל אך נראה כי חברת הענק מנסה להתחרות בגוגל בתחום זה כמו גם בנושא הרכבים "ללא נהג".

אוּבֶּר היא חברה אמריקאית המספקת שירותי תחבורה שיתופית (Ride Sharing) דרך האינטרנט ברחבי העולם. החברה, שמקום מושבה בסן פרנסיסקו, קליפורניה, מפתחת, משווקת ומפעילה את האפליקציה Uber, המאפשרת יצירת קשר והסעה בתשלום בין נהגים לנוסעים. אובר פעילה נכון לעכשיו בכ-449 ערים וב-66 מדינות ברחבי העולם, בהן התחבורה השיתופית הוכחה ככלי להפחתת כמות הרכבים על הכביש וצמצום גודש התנועה.

צמיחתה של אובר התאפשרה בראש ובראשונה באמצעות חומרה ותוכנה קיימות – סמארטפונים ורכבים, אבל על פי הדיווחים בעיתונות הכלכלית הבינה החברה שכדי להבטיח את צמיחתה לטווח הארוך, עליה להשקיע קצת יותר במחקר מקורי ופיתוח טכנולוגיות משלה.

בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של אובר על ידי בריאן מקלנדון, מי שעמד בעבר בראש Google Maps ומוביל כיום את מאמצי המיפוי של החברה, נאמר כי חברת התחבורה האמריקאית מפעילה כעת רכבי מיפוי ברחבי ארה״ב ומקסיקו, ובקרוב פעולת המיפוי תתרחב למדינות נוספות.

לטענת מקלנדון, שירותי מיפוי קיימים הם נקודת פתיחה טובה, אבל הם כוללים בין היתר מידע לא רלוונטי לאובר כמו טופוגרפיה של האוקיינוס. מנגד, אובר מתעניינת בדברים אחרים כגון דפוסי תנועה ומסלולים מומלצים עבור הנהגים ומיקומי הורדה והעלאה מדויקים של נוסעים, אינפורמציה שהיא יכולה לקבל רק באמצעות מערכת ייעודית לה. בנוסף, שירות המפות של גוגל הוא בהחלט מוצלח, אבל עדיין קיימים לא מעט אזורים מתפתחים בעולם בהם לא קיימת גישה למפות מפורטות או שלטי רחוב, מה שמקשה על הניווט.

בישראל עדיין לא פועלת חברת אובר בעיקר בשל התנגדות בירוקרטית ומאבק של נהגי המוניות שחוששים ובצדק שמחירי הנסיעה ירדו משמעותית בשל העובדה שאנשים פרטיים יוכלו לבצע נסיעות בתשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר