המערכת שתגלה לכם כמה הפארק עמוס - לפני שתחליטו לצאת עם הילדים

גלישה חינם ברחבי העיר, התאמת התאורה למצב התנועה ולמזג האויר, פינוי אשפה רק כשהפחים מלאים - אלו הם רק חלק ממערכת 'העיר החכמה' שהושקה היום על ידי בזק (טכנולוגיה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדמייה (צילום: בזק)

חברת בזק מכריזה על השקת פלטפורמה חדשה: 'העיר החכמה'. מדובר במערכת לניהול מלא של מגוון השירותים העירוניים, במטרה לשפר את השירות לתושב, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת - תוך התייעלות וחיסכון במשאבים עירוניים.

הפתרון המוצע על ידי חברת בזק - 'העיר החכמה' – מבוסס, כאמור, על פתרון ניהול חכם שמאוגד בו מידע ממגוון רחב של התקנים שבזק מפזרת ברחבי העיר. על ידי מערכת זו, הרשות המקומית הרלוונטית יכולה ליהנות מכלים לניתוח מידע ותיאום בין משאבים עירוניים בזמן אמת, מה שעשוי לחסוך בעלויות כספיות לא מעטות שכיום מושתות פעמים רבות על התושבים.

"העולם סביבנו הופך להיות חכם יותר”, אומרת היום (שלישי) מנכ”לית החברה, סטלה הנדלר. "אנחנו עושים שימוש באפליקציות מתקדמות, החינוך והרפואה הפכו למתקדמים, ובמקביל גם אנחנו הפכנו להיות צרכנים חכמים יותר. מהלך העיר החכמה שבזק הכריזה עליו היום מאפשר למהפכה הדיגיטלית לצאת מבית הלקוח הפרטי ומסביבת עבודתו, אל האזור העירוני בו הוא חי”.

הנדלר טענה, כי "מערכת 'העיר החכמה', שעושה שימוש בטכנולוגיות תקשורת כדי לנהל נכון יותר את המשאבים, מאפשרת להפנות השקעות לתחומי החינוך, הבריאות ועוד במקום המושקעות היום בתחזוקה שוטפת. פלטפורמת העיר החכמה של בזק מאפשר לרשויות המקומיות להתייעל ולחסוך במשאבים ועלויות ובמקביל לספק שירות טוב יותר ונגיש לתושבים, ועל ידי כך להפוך את החיים של כולנו לנוחים, דיגיטליים וחכמים יותר".

יצויין, כי בנוסף לכמה מוטיבים מרכזיים עליהם מבוססת המערכת, היא מספקת גם אפליקצייה - 'עיר חכמה' - שכל תושב יוכל להוריד לטלפון האישי שלו, ובאמצעותה ליהנות מגלישה חינם בעיר, לצפות בזמן אמת במקומות מרכזיים בעיר, לשלוח הודעות למוקד העירוני ולקבל ממנו הודעות.

כמו כן, שירות 'העיר החכמה' של בזק מציע מגוון פתרונות ושירותים המותאמים לצרכים העירוניים: שירות חניה חכמה, המאפשר ניווט באמצעות האפליקציה לחנייה פנויה באזור בו התושב נמצא; תאורה חכמה, המותאמת לתנועה באזור ולמזג האוויר בזמן אמת; פינוי אשפה חכם, המאפשר תכנון מסלול משאית פינוי האשפה רק כאשר הפחים מלאים; ניטור מערכות מים וביוב שיאפשרו זיהוי אירועים חריגים וימדדו את מפלס המים בצנרת בכל זמן ; מצלמות אבטחה בעיר, שיגבירו את תחושת הביטחון ברחובות העיר ובעתיד אף תוכל לחזות אירועים על בסיס נתונים שנאספו ועוד.

מענין לציין, כי ערים רבות החלו בשנים האחרונות להיות 'חכמות' יותר - ביניהן ניתן למצוא את ניו יורק, לונדון, טורונטו, שטוקהולם, אמסטרדם, ברצלונה, ריו דה ז'נרו, מדריד ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר