הקרב על הקול החרדי גובר

היעד החדש של נתניהו: 60 אלף קולות של מצביעים חרדים

מתכתובות פנימיות שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב יעד חדש: 60 אלף קולות של מצביעים חרדים. לאחרונה אף קיים ישיבה בנושא עם בכירים חרדים בליכוד (חדשות)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
בנימין נתניהו, ינגוס בקול החרדי? (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

הקרב על קולות החרדים: על רקע ניסיונות מפלגת "העבודה" לפקוד חרדים לשורותיה, ל"כיכר השבת" נודע כי לאחרונה הציב ראש הממשלה בנימין נתניהו יעד חדש בפני אנשיו במגזר החרדי - שישים אלף קולות של מצביעים חרדים בבחירות הבאות.

בפגישה שנערכה בלשכתו של נתניהו ונחשפת כעת לראשונה ב"כיכר השבת", השתתפו יו"ר המטה החרדי הליכוד וחבר נשיאות המפלגה יעקב וידר, וכן חיים סרצ'וק, ששימש כיועץ לקמפיין הבחירות של הליכוד במגזר החרדי, והיא נועדה להרחיב את אחיזת הליכוד ברחוב החרדי.

מתכתובות פנימיות שהגיעו לידי כיכר השבת' עולה כי היעד המרכזי שהגדיר ראש הממשלה למטה החרדי בליכוד בבחירות הבאות, הוא הכפלת כמות המצביעים החרדיים לליכוד מכמנדט אחד, כשלושים אלף קולות - לכשני מנדטים, כשישים אלף קולות. הניסיון לנגוס בקול החרדי עלול להוביל לעימות בין הליכוד והמפלגות החרדיות.

סרצ'וק, וידר ונתניהו בפגישה שקיימו לאחרונה (צילום: הליכוד)

כזכור, גם מפלגת 'העבודה' מנסה להסתער על הקול החרדי, ולאחרונה מינתה את ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג לאחראי על פעילות המפלגה במגזר החרדי.

בשבוע שעבר ערכה מפלגת העבודה כנס לפעילים חרדים ברמת גן, בו השתתף אלדד יניב, שאמר להם כי "ביבי בחקירה פלילית מקיפה. הפעם זה לא בקבוקים של שרה, אלא כסף מזומן של ביבי. כמו אצל האסיר אולמרט. כשראש ממשלה מושחת בית המשפט שולח בסוף לכלא. זה הזמן לעזוב את הימין ולהצטרף למפלגת העבודה".

בבחירות האחרונות נרשם זינוק משמעותי בהצבעה החרדית לליכוד, והמפלגה אף הקימה מטה בחירות ייעודי למגזר. נתניהו עצמו קרא קודם הבחירות לציבור החרדי "לעזוב את מפלגות האווירה ומפלגות הסקטור ולבוא לליכוד. רק כך נשמור על מדינה חזקה וליכוד גדול - מול כל השמאל".

ניתוח של תוצאות האמת בקלפיות שפורסם בזמנו ב"כיכר השבת", העלה כי קרוב לשלושים אלף חרדים הצביעו לליכוד וגרם לסערה. כעת נראה שהנתונים המשמעותיים גרמו למפלגות הגדולות, הן הליכוד והן העבודה, לנסות לגבש תכניות לפעולה במגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר