"אסד תקף בנשק כימי, עשרות נפגעו"

יום אחרי הפלת המסוק הרוסי שבה נהרגו 5 חיילים, טוענים ארגונים באזור אידליב שבשליטת המורדים כי צבא אסד הטיל שם חביות ובהן גז רעיל (בעולם)

רועי קייס, ynet | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מתוך יוטיוב)

כוחות הצלה סוריים הפועלים בשטח שבו מחזיקים המורדים טוענים היום (ג') כי מסוק הטיל בלילה האחרון מכלים ובהם גז רעיל על עיירה הסמוכה למקום שבו הופל אתמול מסוק רוסי וחמשת אנשי הצוות שלו נהרגו. ארגון האופוזיציה "הקואליציה הלאומית הסורית" טוען כי משטרו של הנשיא בשאר אסד עומד מאחורי ההתקפה הכימית.

אסד, נזכיר, הכחיש בשנים האחרונות שוב ושוב כי כוחותיו עושים שימוש בנשק כימי, למרות האשמות בינלאומיות ששימוש כזה אכן נעשה לפחות בכמה מקרים.

דובר ארגון "ההגנה האזרחית של סוריה" מסר כי 33 בני אדם, רובם נשים וילדים, נפגעו מהגז – לפי החשד גז כלורין. האירוע התרחש בסרקב, שבמחוז אידליב המוחזק על-ידי המורדים הסורים הנלחמים נגד כוחות אסד.

הארגון, שטוען כי הוא ארגון חיפוש והצלה ניטרלי המתבסס על מתנדבים, פרסם סרטון וידאו שבו נראים כמה גברים מתקשים לנשום ומטופלים במסכות חמצן. "חביות בגודל בינוני ובתוכן גזים רעילים נפלו", טען הדובר, "ההגנה האזרחית של סוריה אינה יודעת באיזה סוג של גז מדובר בדיוק".

לדברי אותו ארגון זו הפעם השנייה שסרקב מותקפת בגז רעיל, וידוע לו על תשעה מקרים שבהם נעשה לפי החשד שימוש בגז כלורין ברחבי מחוז אידליב מאז תחילת מלחמת האזרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר