ראיון מיוחד

גם יוסי ביילין לא רוצה חתן ערבי. צפו

המפורסם האחרון שאליו הייתם מייחסים את הדברים הבאים - "היהדות היא הדבר הראשון בחיי, לפני הישראליות" - הוא יוסי ביילין, מראשי השמאל. ולמה הוא רוצה שילדיו ינשאו ליהודים? (יהדות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ביילין מדבר (צילום: ישראל גולדויכט הפקות/מחלקת תעודה חטיבת התוכניות-ערוץ 1)

שר המשפטים וחבר הכנסת לשעבר (העבודה, מרצ) ומראשי השמאל בישראל, יוסי ביילין, התראיין לסרט מרתק שפורסם לאחרונה, 'תורתו אומנותו', אודות דמותו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

בתוך דבריו, מגלה ביילין את השקפת עולמו המפתיעה והעדפותיו האישיות בהקשר לאופי נישואי ילדיו – בחירתם עם מי להינשא.

"אני מזוהה עם השבט הזה; עם העם הזה; עם האומה הזאת – יותר מכל דבר אחר", מצהיר יוסי ביילין. "זאת אומרת, בשבילי היהדות זה הדבר הראשון בחיי, עוד לפני הישראליות. בשבילי, ישראל היא כלי מאוד חשוב ונפלא להבטחת המשכיות יהודית. אני חושב שרק בישראל, אנשים חילוניים מוחלטים כמוני יכולים להבטיח את ההישארות היהודית שלהם, בשעה שבמקומות אחרים בעולם – מה שמזומן להם זה ההתבוללות".

וכאן פונה ביילין ואומר בגילוי לב: "אני לא צריך להגיד לילדים שלי 'אל תתחתנו עם גויים', כי אני לא יכול להגיד דבר כזה כליברל, אבל אני לא רוצה שיתחתנו עם גויים, והדרך היחידה שלי להבטיח את זה – זה שהם כאן".

יוסי ביילין (צילום: Amir Levy/FLASh90)

בשיחה עם "כיכר השבת", ניסה ביילין לנמק מעט יותר את דבריו, הלא מובנים מאליהם: "חשוב לי עד מאוד נצח ישראל, והרי אם ילדינו ינשאו לשאינם יהודים תגדע שרשרת הדורות".

במענה לשאלה איך הדברים עולים בקנה אחד עם עובדת היותו אדם ליברלי ועם תפישת עולמו השוללת התנשאות של בני עם אחד על עם אחר, משיב ביילין כי הוא לא רואה בכך סתירה, משום ש"העדפתי את חתני וכלותי יהודים היא בחירה אמוציונלית, לא רציונלית. שכלית נטו – אכן אין לי עליונות על לאומים אחרים".

אם כך, אתה אמור להתבייש – לתפישתך – בתחושה הזו שמאפשרת, בסופו של דבר, נישואי יהודים ביהודים בלבד

"לא. גם בקרב בני עמים אחרים בעולם ישנה העדפה לנישואים בתוך עצמם, כדי לשמר את התרבות הייחודית. וכך בוודאי נכון להרגיש לגבינו – שהתרבות שלנו כל כך עשירה ושונה, גם אם היא התרכזה אלפי שנים בעיקר בחלק הרוחני והדתי", מסיים יוסי ביילין את דבריו המפתיעים.

הוידאו, כאמור, הוא מתוך הסרט "תורתו אומנותו" – 'פוסק הדור' הרב יוסף שלום אלישיב, בן בר-שביט בעקבות עולמו של הרב (סרטם של ישראל גולדויכט ועמי דרוזד, ערוץ 1).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר