מאבק בשכונה החרדית

שופט אסר על רב להזהיר מאדם שהורשע בתקיפת ילדים

הרב יעקב הורביץ תכנן לקיים כינוס בשכונת הר נוף ולהזהיר מפני אדם שהורשע בתקיפת ילדים ועבר להתגורר בשכונה, אולם בית המשפט אסר עליו להזכיר את שמו של האדם שהורשע (חדשות,חרדים)

למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מאבק בשכונה החרדית: בשבועות האחרונים החל יונה וינברג, יהודי שעלה לישראל והתיישב בשכונת הר נוף, לנהל מלחמה נגד הרב יעקב הורביץ, זאת מאחר והרב הורביץ החל להזהיר את שכניו מפני וינברג, בעקבות ההאשמות כי לכאורה פגע בילדים להם שימש מורה לקראת בר המצווה בארה"ב. וינברג ביקש מבית המשפט להוציא צו מניעה האוסר על הרב הורביץ להרצות במתנ"ס בשכונת הר נוף בירושלים - בטענה כי הוא מסית נגדו.

הרב ברקוביץ שגילה לפני מספר חודשים כי יונה וינברג עלה לישראל והתיישב בשכונת הר נוף, החל להתריע בפני שכניו על הסכנה, לדבריו, באיש שהורשע בארצות הברית בפגיעה חמורה בשניים מתלמידיו בני ה-13. הרב ברקוביץ הציג לתושבים את המאגר האמריקאי המפרסם את שמות העבריינים, המציג את וינברג כעבריין בעל דרגת מסוכנות לציבור -3 - דרגת המסוכנות הגבוהה ביותר.

לאחרונה תבע וינברג את הרב הורביץ בתביעת דיבה על סך של 200,000 שקלים לאחר שזה הזהיר מפניו ברשת החברתית טוויטר. בכתב התביעה נכתב כי פעילותו של הרב גורמת לו נזק וכי "הוא זומן לשיחות בירור, כולל בבתי הספר שבהם לומדים ילדיו, ומאז הוא נמצא תחת מעקבים והטרדות. אין לדעת כיצד ישפיעו עוד פרסומים שקריים ומשמיצים אלה אודותיו".

יונה וינברג בבית המשפט (צילום: גיל יוחנן, ynet)

לפני ימים ספורים, לאחר שבשכונת הר נוף התפרסמו מודעות אודות הרצאה שמתכנן הרב הורביץ למסור במתנ"ס שבשכונת הר נוף, פנה וינברג לבית משפט השלום בירושלים ודרש להוציא צו מניעה ולאסור על הרב למסור את הרצאתו שנגעה ב"שמירה על ביטחון הגוף", בטענה כי הרב מסית נגדו ודבריו מהווים לשון הרע והסתה.

היום (שלישי) קבע בית המשפט כי הרב הורביץ יוכל למסור את הרצאתו בשכונה, אך ייאסר עליו לדבר על יונה וינברג. וינברג טען בבית המשפט כי למרות שהורשע בבית המשפט בארצות הברית, ולמרות שריצה עונש מאסר בגין הפגיעות החמורות, הוא אינו תוקף ילדים.

בראיון לאתר Ynet אמר היום וינברג: "אני חף מפשע, שילמתי את חובי ושיניחו לי. יש אנשים שמסיתים נגדי. אנשים רוצים לפגוע בי, שיניחו לי". עורך דינו, ליאור גדעון, אמר כי "מדובר באדם שפועל נגדו שנתיים תמימות, מפרסם דברים קשים באינטרנט שגוררים תגובות קשות של אנשים פנאטים. אי אפשר לנהל נגד אדם שביצע עברות לכל היותר נגד שני ילדים בארצות הברית, מסע ציד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר