בין הזמנים מגיע

מתלבטים איפה לטייל בצפון? הגעתם למקום הנכון

כיכר השבת בחר עבורכם שישה טיולים שמכילים בתוכם את כל מה שצריך: נופים מרהיבים, מאגרי מים, התאמה לכל המשפחה - חוויה עבור ילדים, סקרנות לבני הנוער, נגישות לקטנטנים, ומקום מסודר לשבת ולנוח עבור ההורים...ומזג אוויר פשוט מושלם. עוד לא יצאתם? (טיולים)

מפלים בשמורת הטבע נחל עיון (צילום: גלית רוזן)

בין הזמנים. אורזים את התיק, בודקים שכולם מאורגנים, ונוסעים לצפון. יש משהו בנופים הירוקים, בשלווה וברוגע, שמביא אותנו ליסוע דווקא לצפונה של ארצנו, לנשום את האוויר הצח, לחזות בטבע בשיאו, ועל הדרך להשתכשך במים קרירים ונעימים.

שמורות הטבע והגנים הלאומיים מלאים במשפחות שבחרו נכון, שנהנות ממגוון המסלולים והטיולים שרשות הטבע והגנים מציעה עבור כלל משפחות ישראל.

כל משפחה שרוצה את הגיבוש המיוחד עבור הילדים, בחוויה בטוחה, מסודרת ומונגשת, תוכל ליסוע לכלל המקומות שרשות הטבע והגנים מציעה עבורה.

אבל החופשה ארוכה וכדי לכבוש את הצפון בידינו וברגלינו יש לשים לב ולבחור במסלולים המהנים ביותר עבור כל בני המשפחה.

כיכר השבת בחר עבורכם שישה טיולים שמכילים בתוכם את כל מה שצריך: נופים מרהיבים, מאגרי מים, התאמה לכל המשפחה - חוויה עבור ילדים, סקרנות לבני הנוער, נגישות לקטנטנים, ומקום מסודר לשבת ולנוח עבור ההורים...ומזג אוויר פשוט מושלם. עוד לא יצאתם?

שמורת טבע נחל עיון

מה קורה שם? הנחל שהיה יבש במשך שנים, חידש את זרימתו ומציג מקום אידאלי לכל בני המשפחה. מסלול הליכה קצר ומעגלי או מסלול ארוך אל עבר מפלים גועשים, והמיוחד בהם מפל התנור בגובה 30 מטר. מספר נקודות תצפית.

איך מגיעים? למפל התנור - מכביש קרית שמונה-מטולה. כקילומטר אחד מדרום למטולה פונים מזרחה. למפל עיון ולנחל - בדרך המתחילה מהקצה הצפון מזרחי של מטולה, ליד גדר הגבול.

מתי מגיעים? השמורה פתוחה כל השבוע, ראשון עד חמישי, 8:00-17:00

כמה עולה? מבוגר: 29 ש"ח, ילד ואזרח ותיק 15 ש"ח.

פיקניק כהלכה? בחניונים שבכניסה לשמורה תמצאו שירותים עבור המטיילים, וניתן להדליק בהם אש עבור מנגל. בחניון הראשי בשמורה, הדרומי, יש בנוסף גם שולחנות פיקניק, קיוסק ושלוש ברכות שתוכלו להשתשכך במימי הנחל.

תנו לנו מים: בשמורה תמצאו מכל המגוונים: מפלים, מעיינות, בריכות - רק לבחור!

כמה זמן יקח לנו? משך הסיור בין חצי שעה לשעה וחצי.

עגלות ילדים או מנשא? חלקו האחרון של מסלול ההליכה בשמורה, ממפל התנור ועד לחניון הדרומי, מונגש לכל אורכו. הן לכיסאות גלגלים, הן למבוגרים המתקשים בהליכה, והן לעגלות ילדים.

מומחים לטבע: בשמורת נחל עיון יש צמחייה נדירה: ארנין ההרים, מישויה פעמונית ואדר סורי. בנוסף תמצאו שרידי עיר עתיקה וטחנות קמח קדומות.

מה עוד? איכות המים בנחל חשובה עבור החי והצומח, לכן הוקמו עבור המטיילים בקרבת החניון, שלוש ברכות טבילה ושכשוך. כך גם אתם זוכים לחוויה מהנה במים צוננים ונעימים, וכך גם סביבת הנחל נשמרת.

רגע, אפשר להישאר לישון? בשמורת נחל עיון ישנם חניוני יום בלבד. רשות הטבע והגנים מציעה עבורכם מגוון חניוני לילה ברחבי הארץ. בחיפוש קליל כאן תמצאו את מבוקשכם.

איך מתקשרים? פשוט חייגו: 04-6951519 או בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר