"יחסר לי"

נתניהו מבכה את פטירת הנגיד מרקוס כץ ז"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבכה את פטירת הנגיד מרקוס כץ ז"ל, מבכירי הידידים והתומכים של ישראל, במכתב תנחומים מיוחד ששיגר למשפחה. "מרקוס יחסר לי מאד", כתב (אנשים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרס ונתניהו עם הנגיד מרכוס כץ ז"ל (באדיבות המצלם)

"אני חש כאב עמוק על לכתו של ידיד ותיק, רחב-דעת ורחב-לב, שאהבת ישראל הדריכה אותו בכל נתיבי חייו". כך פותח ראש הממשלה בנימין נתניהו את מכתב התנחומים שכתב לבני משפחתו של הנדבן היהודי מרקוס כץ ז"ל, מבכירי הידידים והתומכים של מדינת ישראל. "מרקוס יחסר לי מאד".

את המכתב העביר לבני המשפחה היושבים 'שבעה' בסביון הסופר והעיתונאי שלמה קוק, עורך הספר האוטוביוגרפי של מרקוס כץ ז"ל, שיראה אור בחודשים הקרובים. בספר הייחודי, מספר כץ על שיחותיו עם ראשי ממשלות ונשיאים בשליחות ישראל. בתחילת הספר יופיע מבוא מרתק שכתב ראש הממשלה, ובו הוא מרחיב על הקשר האמיץ ועל פעילותו של כץ למען מפעלי ענק לתורה, חסד וציונות.

רה"מ מספר במכתב-התנחומים על היכרותו עם מרקוס לפני למעלה משלושה עשורים: "היכרותי עם מרקוס החלה בשנות ה-80 המוקדמות, בהיותי ציר ישראל בוושינגטון. פגשתי אותו בביקור שערך בארצות הברית, והתרשמתי מעוצמת אישיותו וממחויבותו העמוקה לעמנו. במרוצת השנים ידידותנו התהדקה, נפגשנו פעמים רבות ושוחחנו ארוכות על החובה להבטיח את קיומה ועתידה של מדינת ישראל. זכיתי לעמוד מקרוב על כושר המנהיגות הייחודי של מרקוס ולשמוע על קורותיו בפולין, ישראל ומכסיקו.

"מרקוס היה איש חזון ומעש – מוכשר, נמרץ ומצליח. הוא טווה עסקים חובקי עולם וידע למנף אותם לקידום החינוך היהודי והזהות הציונית בישראל, מכסיקו וארה"ב. הערבות ההדדית היתה נר לרגליו ואת תכלית חייו ראה במעשי חסד ונתינה. ומעל הכל, מרקוס היה איש משפחה מסור".

נתניהו גם מתייחס למכתב האחרון שהעביר לפני שבועות אחדים לכץ לקראת הופעת הספר האוטוביוגרפי: "לפני כמה שבועות העברתי למרקוס מכתב ברכה פרי-עטי, כהקדמה לספרו האוטוביוגרפי שעתיד לראות אור בקרוב. לדאבון הלב, מרקוס נפטר בטרם הופעת הספר, אבל אני בטוח שקוראיו יקבלו תמונה נאמנה על מסכת חייו המרתקת, נדיבותו הראויה לכל שבח ומסירותו יוצאת הדופן לישראל. אני יודע", הוא מסיים, כי "תשמרו את זכרו של מרקוס ותנציחו את מורשתו למען הדורות הבאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר