ממתק לשבת

פרשת מסעי • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן השבת. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק)

יחזקאל החליט לנסוע ברכבת לראשונה בחייו, הוא הלך בהתרגשות לתחנה וביקש לקנות כרטיס, שאל אותו הקופאי "איזה כרטיס תרצה? יש כמה מחלקות", ענה יחזקאל "אני רוצה מחלקה הכי טובה, זו פעם ראשונה שאני נוסע ברכבת וברצוני ליהנות מהנסיעה" הוא שילם והקופאי נתן לו את הכרטיס היקר, יחזקאל החביא את הכרטיס עמוק בכיסו וביום המיוחל הגיע לתחנה שמח, כשהגיע כבר כמעט כולם עלו והוא הספיק לראות כמה גנבים עולים בריצה ונכנסים מתחת לכסאות, יחזקאל בתמימותו חשב שכך יושבים ברכבת עלה גם הוא והתחבא מתחת לספסל, הגנבים היו מקצועיים והצליחו להתחבא היטב אך יחזקאל השאיר את רגליו מחוץ לכסא, כשהגיע הכרטיסן, משך לו ברגליים עד שיצא והחל לצעוק עליו "גנב, למה אתה עולה לרכבת בלי לשלם, יחזקאל המסכן עונה לו "למה אתה אומר שלא שילמתי, בטח ששילמתי" אומר לו הכרטיסן תראה לי כרטיס, והוא מתחיל להוציא דברים מכיסו עד שהוא מגיע לכרטיס היוקרתי ומגיש לכרטיסן הנדהם, אומר לו הכרטיסן "למה אתה כזה טיפש, יש לך כרטיס למחלקה ראשונה ואתה שוכב מתחת לספסלים כאחד הגנבים..."

בפרשת השבוע פרשת מסעי אנחנו קוראים על 42 המסעות שעברו עם ישראל מאז צאתם ממצרים ועד הגיעם לארץ ישראל, הבעל שם טוב אומר שהמסעות האלו הם גם המסעות של כל אחד מאתנו במשך שנות חייו, היציאה ממצרים היא לידתו, וכל המסעות הם השלבים במשך חייו עד הגיעו לארץ ישראל הרוחנית שהיא המקום הרוחני הגבוה אליו יכול האדם להגיע.

לכאורה אם מסתכלים על המסעות נראה שהיו לעם ישראל חלק מהמסעות שהיו פחות טובים, מסעות שבהם התלוננו על הקב"ה, מסעות בהם חטאו בכל מיני חטאים, ואיך אפשר לומר שכל אחד אמור לעבור את כל המסעות הללו? האם חובה שבמסע הרוחני שלי אחווה ירידות ונפילות? האם אי אפשר שהכל ילך חלק ואוכל להגיע למקום הרוחני שלי בשלווה? מסביר הרבי מליובאוויטש שכל יהודי מקבל בתחילת הדרך כוחות לעבור את כל המסעות בצורה הכי טובה, כולנו מקבלים כרטיס למחלקה ראשונה והבחירה שלנו היא להחליט האם להשתמש בכרטיס המיוחד שקיבלנו ולנצל את הכוחות לעשות את המסע טוב יותר ללא שום נפילות, באמצעות היצמדות להוראות שהקב"ה נותן לנו או שחלילה נבחר במסע עם כל מיני תקלות רוחניות שמפריעות לנו בהגעה אל היעד.

יהי רצון שנהיה חכמים, נבין שיש לנו ביד כרטיס למחלקה ראשונה ובמקום להתחבא מתחת לספסלים נשב במחלקה ראשונה ונעבוד את השם מתוך שמחה, והעיקר שנזכה בקרוב להגיע ליעד העיקרי, ביאת משיח צדקנו בקרוב ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר