תיעוד דרמטי

צפו: הסוהרים פרצו לבתי הכלא ופיזרו את המחבלים

בפעילות דרמטית של שירות בתי הסוהר, פוזרו בימים האחרונים למעלה ממאה מחבלים הכלואים בישראל, בין כמה בתי כלא - בשל מידע מודיעיני חמור על התארגנות חבלנית פנימית. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחבלים מוצאים מהכלא (צילום תמונה ראשית: Moshe Shai/FLASH90)
ביומיים האחרונים פוזרו מאות אסירי חמאס שמוחזקים בבתי הסוהר נפחא ואשל פוזרו, בין בתי סוהר ברחבי הארץ, בעקבות מידע מודיעיני על כך שהם מכווינים טרור מתוך תאיהם בכלא. בעקבות הפעולה הדרמטית של שירות בתי הסוהר, קיים חשש ממחאה אלימה ו-300 אסירים הכריזו על שביתת רעב.
אגף אסירי החמאס בכלא נפחא וכל 116 בכירי המחבלים הכלואים בישראל, פוזרו שלשום בבתי סוהר אחרים. אסירים אחרים, שהובאו מבתי כלא אחרים, הוכנסו במקומם. פעולה זהה בוצעה אתמול בכלא אשל, כשכל 140 האסירים באגף חמאס הוצאו מהמקום והועברו לכלא אוהלי קידר, בעקבות מידע על חומרים בעלי ערך מודיעיני שהאסירים צברו וכן מידע שהגיע על טלפונים סלולריים שהוכנסו לכלא. עם תום חיפושים דקדקניים בכל התאים - בתוך 7-10 ימים - צפויים האסירים לחזור לכלא אשל.
שתי הפעולות בוצעו במהלך בזק, בתוך יממה אחת, בוצעו שתי הפעולות על ידי יחידות עילית של שירות בתי הסוהר. התנגדות אלימה וניסיון של האסירים לפגוע בכוחות, ליוו את פינוי האסירים מתאיהם. בעקבות הפינוי הכריזו כ-300 אסירים על שביתת רעב, בהם גם מנהיג אסירי חמאס בכלא מוחמד ארמאן, היה אחראי בין היתר לפיגוע בקפה מומנט בירושלים ב-2002 ונגזרו עליו 36 מאסרי עולם.
הפעילות הדרמטית בוצעה באישור ובהנחיית נציבת שירות בתי הסוהר, לאחר אישור מהדרג הפוליטי. רק לאחרונה הועבר מפקד כלא נפחא יוסף איבגי מתפקידו, חמישה חודשים בלבד לאחר שמונה. האסירים הביטחוניים טענו כי מחאתם בעקבות ניסיונו להקשיח את תנאיהם היא שהובילה להדחתו.
גורם בכיר בשב"ס מביע חשש כבד ממחאה אלימה באגפי חמאס בבתי הסוהר השונים. האסירים הביטחוניים קוראים כבר כעת למנהיגי חמאס להגיב ברחוב על ההתפתחויות האחרונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר