אפליית הסמינרים

אריה דרעי: "רוב הבנות הספרדיות סודרו"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כינס הצהריים את ראשי הערים החרדיות וסגני ראשי העיר מהמפלגות החרדיות ודן עמם בנושא אפליית הבנות הספרדיות. דרעי: "המצב השתפר מאד אך עדיין יש מה לתקן" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: אלכס קולומויסקי / POOL)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כינס הצהרים (חמישי) את ראשי הערים החרדיות וסגני ראשי העיר החרדיים לישיבה בה דן עמם בנושא אפלית הבנות הספרדיות. לדברי דרעי, יש ירדיה במספר הבנות שלא מתקבלות על רקע עדתן. בישיבה השתתפו גם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ויו"ר 'מעיין החינוך התורני - בני יוסף' חיים ביטון. דבר המפגש דווח לראשונה ב"כיכר השבת".

דרעי פתח את הישיבה ואמר: "ביקשתי לקיים את הפגישה לאור הפניות הרבות שאני מקבל בדבר תלמידות הספרדיות שעדיין לא סודרו בסמינרים בערים השונות. המצב הזה גורם לסבל רב להורים ולבנות וגם גורם לחילול ה'.

"אני בטוח שכולכם עושים את המיטב והמירב בנושא ובאמת רוב רובן של הבנות הספרדיות סודרו, אבל מחובתנו לתת פתרונות מהירים לאלה שלא סודרו".

במהלך הפגישה הציגו ראשי הרשויות סקירה על שיבוץ התלמידות בעירם. בלשכת דרעי מספרים כי "מסתבר שאכן רוב התלמידות סודרו, אולם בכמה ערים נותרו מספר מאד מצומצם שתלמידות שטרם סודרו או שאינן מרוצות מהשיבוצים. ראשי הערים הדגישו את המאמצים הרבים הנעשים בימים אלה כדי שאף בת לא תישאר ללא מוסד חינוכי מתאים".

ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן דיווח שבעיר שלו כל הבנות מסודרות. מנגד, גורמים בעיר טוענים כי יש שתי בנות שטרם סודרו "הוא הפך אותן לשקופות".

ישיבת ראשי הרשויות, היום

ראשי הערים העלו בפני דרעי את מצוקת הכיתות הקשה הקיימת בערים החרדיות, כאשר ערים כמו ירושלים, בני ברק ועוד נאלצים לשכור מבנים בכדי למלא את החסר.

השר דרעי סיכם את הישיבה ואמר: "התרשמתי מהטיפול והנכונות שלכם לפתרון כל תלמידה. אני מודה לכולכם על העבודה המסורה. אני לא יכול לומר שאין עוד בעיות מהמצב אמנם השתפר מאד אך יש עוד מקום לתיקונים. אני מקווה שבימים הקרובים כל הבעיות יבואו אל פתרונן המהיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר